Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiţi | 
 

 materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 8 Mar 2012 - 9:33

linkuri utile:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] idei arta/activitati

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] origami

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] origami

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] materiale pt proiecte

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] ne distram alaturi de jester (carti pdf)

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] jocuri pentru minti ascutite

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] poezii superbe pentru copiii de toate varstele

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] piticii invata engleza intr-un mod distractiv

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] piticii invata abecedarul si matematica

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] piticii isi dezvolta imaginatia prin realizarea de proiecte inedite

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] ateliere de creatie pe net

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] invatam sa facem singuri de toate sau aproape

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] povestim,ne jucam si invatam

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] de toate pentru toate varstele

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] idei pentru mamici si copii

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] pentru copii dornici sa invete jucandu-se

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] melodii pentru copii

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] educatie si cultura pentru prescolari

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
gabi.b
Admin
avatar

Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 47
Localizare : ORADEA

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Dum 11 Mar 2012 - 7:15

idei pentru..senzorial


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]



Patura grea pentru stimulare proprioceptiva



[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]



[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]




patura grea in forma de animal

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]



Si inca ceva pentru tactil , vad ca se poate face usor


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine][Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Lun 19 Mar 2012 - 10:59

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
jocuri online in limba romana
au si dvduri de vanzare (colectia cele 4 anotimpuri si altele)
sunt si articole interesante pe teme curente (inscrierea la scoala in toamna 2012 etc)

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
nico_30

avatar

Mesaje : 272
Data nasterii : 29/10/1980
Data de inscriere : 21/11/2010
Varsta : 36
Localizare : Galati

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Mar 20 Mar 2012 - 13:57

Pentru materiale necesare terapiei si nu numai, va recomand un site deosebit de bun: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Si unul in plus de logopedie:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

De asemenea un site de pe care se pot comanda carti si jocuri mai ieftine decat in comert, tranportul fiind gratuit:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Iar aici aveti un un site cu materiale interesante, deosebite:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Mult succes ![Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Sus In jos
http://euluptcuautismul-tupotisamajuti.blogspot.com/
monica1968



Mesaje : 365
Data de inscriere : 05/10/2011
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Mar 20 Mar 2012 - 23:19

multumim frumos nico!
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 22 Mar 2012 - 12:44

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
uitati idei de "suport pentru servit masa"
eu le-am facut la amandoi copiii...si cand le duc mancarea ei isi aseaza farfuria, tacamurile, cana pe locurile stabilite pe "suport"

l-am confectionat din material de baner (gen musama) imprimat ...asa ca e usor de curatat, daca cad resturi de mancare pe el

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 22 Mar 2012 - 12:49

Joc de recunoastere a sunetelor

De ce aveti nevoie?

Cat mai multe recipiente de plastic de la ouale de ciocolata Kinder (galbene sau portocalii sunt ele de obicei, cele in care este ascunsa jucaria din interiorul oului Kinder); puteti folosi si alte recipiente asemanatoare, dar este bine sa nu fie transparente, pentru ca cel mic sa se ghideze numai dupa sunet.
Diferite substante din bucatarie si nu numai- cu cat particulele sunt mai mari, cu atat fac un zgomot mai puternic:boabe de piper, baterii din acelea mici "chinezesti", margele, orez, zahar, cereale de bebelus, graunte, fasole, linte, ba chiar si lichide daca recipientul permite.

Se pune acelasi "continut" in cate doua recipiente. Dai de exemplu copilului 6 recipiente si el le scutura si dupa sunetul pe care il fac, le grupeaza tot cate doua, pe perechi.

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 22 Mar 2012 - 13:04

Baloane umplute (exercitiu senzorial pentru tactil)

Aveti nevoie de:

baloane
o palnie
umplutura: orez, linte, gris, nisip, diverse granule marunte

Copilul trebuie sa umple baloanele cu diversele ingrediente- se fac cate doua din fiecare. Apoi, cu ochii inchisi incearca sa le potriveasca pe perechi, pipaindu-le.

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 22 Mar 2012 - 13:08

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
activitate motricitate fina si prin care copilul exerseaza "incheierea nasturilor"...caci trebuie sa treaca nasturele din varful panglicii prin orificiile facute in bucatile de tesatura (preferabil fetru)

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 22 Mar 2012 - 13:10

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

curatarea diferitelor legume/fructe.

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Lun 26 Mar 2012 - 8:46

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

se alege cu sageata din dreptul casutei o imagine (ne ghidam dupa denumirea in engleza a obiectului)
in casuta de dedesubt se scrie cuvantul in limba romana
se fac astfel de perechi cate doresti sa incapa pe pagina..vreo 6-8 si la final se da "make it"

va rezulta o fisa pe care o poti printa..si poti sa faci ce combinatii doresti: cuvinte care incep cu o anumita litera/animale/obiecte din casa/ cuvinte dintr-o silaba, doua silabe etc

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Mar 3 Apr 2012 - 23:42

tot felul de suporturi pe perete pe care se pot face activitati diverse: exercitii de vocabular, alfabet, calendar, orar etc

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Vin 6 Apr 2012 - 4:19

JOCURI PENTRU FORMAREA AUTONOMIEI PERSONALE
Jocul „Fă ce îti spun!”
Scopul:
identificarea părtilor propriului corp.
Obiective de referintă:
să arate diferite părti ale corpului, să execute la comandă verbală diferite mişcări.
Desfăşurarea jocului
Propunătorul cere copiilor să aşeze mâna dreaptă pe ochiul drept, pe ochiul stâng, pe genunchiul drept, pe genunchiul stâng. Să aşeze mâna stângă pe cotul drept, pe piciorul drept. Să aşeze simultan mâna stângă pe ochiul drept şi dreapta pe ochiul stâng, şi aşa mai departe pentru alte părti ale corpului. Se lovesc cele două mâini una de alta, apoi genunchiul stâng cu mâna dreaptă, din nou cele două mâini împreună, apoi mâna stângă loveşte genunchiul drept, cele două mâini se lovesc împreună, etc. Combinatiile pot fi variate la nesfârşit. Adaptarea unei melodii care să ritmeze loviturile face ca participarea elevilor să fie şi mai totală.

Jocul „Din bucătele”
Scopul:
reconstituirea unui obiect din părtile lui componente.
Obiective de referintă:
să asambleze, să reconstituie imaginea desenată a corpului uman din bucătele tăiate.
Resurse didactice:
un plic cu toate elementele necesare pentru fiecare elev, desenul corpului uman pe care trebuie să-l reconstituie elevii.
Desfăşurarea jocului
Cadrul didactic va împărti tuturor elevilor câte un plic care contine bucătele tăiate ale unui desen ce reprezintă corpul uman. Propunătorul va arăta elevilor desenul corpului uman pe care trebuie să-l obtină ei asamblând bucătelele tăiate din plic. Se va stabili timpul de lucru. Acest joc se poate desfăşura şi sub formă de concurs. Numele elevilor va fi scris pe tablă şi în functie de rapiditatea şi corectitudinea executării sarcinii vor fi câştigătorii concursului. Locul I va fi elevul care în cel mai scurt timp a reconstituit corect imaginea desenată a corpului uman.

Jocul „Să aşezăm masa”
Scopul:
recunoaşterea pozitiei obiectelor fată pe propriul corp şi stabilirea relatiilor dintre ele.
Obiective de referintă:
să pună masa, să aşeze corect farfuriile şi tacâmurile.
Resurse didactice:
set de menaj pentru păpuşă.
Desfăşurarea jocului
Propunătorul cere copiilor să pună masa, să aşeze farfuriile, apoi cutitele şi lingurile la dreapta şi furculitele la stânga. Fiecare copil aranjează un tacâm complet, adoptând pozitia care îi este mai uşoară. Un copil aşează masa cu patru tacâmuri fără să-şi schimbe locul fixat. Ceilalti copii controlează dacă masa este pusă corect, aşezându-se în chip de consemn. Pentru a corecta greşelile este invitat copilul care a pus masa să se aşeze în fata fiecărei farfurii.



Jocul „Numeşte-mă!”
Scopul:
denumirea şi identificarea obiectelor de igienă (îmbrăcăminte, încăltăminte etc.)
Obiective de referintă:
să denumească corect obiectele de igienă prezentate în mod natural şi imagistic.
Resurse didactice:
săpun, prosop, pastă şi periută de dinti, piaptăn, perie pentru păr, şampon, unghieră, forfecută pentru unghii, periută pentru unghii, hârtie igienică, batistă, şervetele din hârtie, imagini, desene cu unele obiecte de igienă.
Desfăşurarea jocului
Cadrul didactic va prezenta elevilor pe rând obiectele de igienă şi le va cere să le denumească. El va arăta elevilor obiectul şi va spune unui elev: „ Numeşte-mă!”. După ce s-au terminat de numit toate obiectele prezentate în stare naturală, propunătorul va cere elevilor să denumească obiectele prezentate imagistic. Acest joc se poate organiza şi sub formă de concurs, individual sau pe grupe în functie de numărul elevilor. Fiecare elev (grupă) primeşte câte o bulină roşie pentru fiecare răspuns corect. La sfârşit se numără câte buline are fiecare elev (grupă).Câştigător este elevul (grupa) care totalizează cele mai multe buline.

Jocul „Săculetul fermecat”
Scopul:
identificarea şi denumirea corectă a unor obiecte, în absenŃa vederii, prin pipăit.
Obiective de referintă:
să identifice şi să denumească corect fructele aflate în săculet, în absenta vederii, prin pipăit.
Resurse didactice:
mere, pere, nuci, prune, struguri, gutui, portocale, banane, mandarine, kiwi, lămâi, săculet, o basma sau un fular.
Desfăşurarea jocului
Propunătorul va arăta elevilor fructele pe care le va pune în săculet. El va lega la ochi câte un elev şi îi va cere să ia în mână câte un fruct, să-l pipăie, să-l denumească şi apoi să-l scoată afară din săculet pentru a putea fi verificat de clasă dacă a denumit corect fructul. Dacă a ghicit denumirea fructului va fi dezlegat de la ochi şi va continua jocul un alt elev, dacă nu a ghicit mai are dreptul la două încercări după care este eliminat din joc. După ce toti elevii au fost legati la ochi şi puşi să denumească fructele,elevii care au fost eliminati din joc vor primi pedepse hazlii. Jocul se poate organiza şi sub formă de concurs, pe grupe. La fiecare răspuns corect, grupa primeşte un punct, la fiecare răspuns incorect i se scade câte un punct. Câştigă grupa care totalizează mai multe puncte.

Jocul „Ineluşul”
Scopul:
cunoaşterea părtii drepte şi stângi a propriului corp, cunoaşterea prenumelui colegilor din clasă.
Obiective operationale:
să-şi identifice corect mâna dreaptă şi stângă, să spună corect prenumele colegilor.
Resurse didactice:
un inel sau un cerculet din metal.
Desfăşurarea jocului
Copiii sunt aşezati în formatie de cerc, cu fata spre interior şi dau din mână în mână un inel în timp ce spun următoarele versuri :
„Iau cu dreapta, dau cu stânga
Iau cu dreapta, dau cu stânga
Stop! Inelul s-a oprit
De la cine l-ai primit?”
Copilul cu inelul în mână îşi va numi colegul din dreapta sa. El mai poare fi întrebat:
„Cerculetul îi vei da
Cine e la stânga ta?”
Jocul se repetă de mai multe ori pentru a da posibilitatea tuturor elevilor să răspundă la întrebarile jocului.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Vin 6 Apr 2012 - 4:35



JOCURI PENTRU ACTIVITĂTILE DE SOCIALIZARE

Jocul „Să primim musafiri”

Scopul:
reactualizarea regulilor de comportare în timpul primirii unor musafiri, însuşirea unor formule de politete, educarea la copii a spiritului de ospitalitate şi de sociabilitate.
Obiective de referintă:
să interpreteze corect rolul de musafir şi de gazdă, să elaboreze răspunsuri adecvate rolului asumat (musafir, gazdă).
Resurse didactice:
un buchet de flori naturale sau confectionate, veselă, biscuiti sau bomboane, pahare cu apă, tăvi mici.
Desfăşurarea jocului
Cadrul didactic împreună cu copiii vor aranja înainte de începerea jocului 2-3 mese pentru musafiri şi gazde. Se vor pune la îndemână materialele necesare pentru servit. Clasa va fi împărtită în două grupe: jumătate dintre elevi vor fi gazde, iar ceilalti elevi vor fi musafiri. Gazdele se vor aşeza la mesele pregătite şi vor aştepta musafirii. Propunătorul dă un buchet de flori musafirilor şi aceştia pleacă în vizită. Copiii vor fi îndemnati să-şi reactualizeze impresiile avute cu ocazia unor vizite sau să tină seama de câteva momente:-

sunatul la uşă sau ciocănitul;-

oferirea florilor de către musafiri;-

adresarea multumirilor de către gazdă;-

poftirea musafirilor să ia loc;-

discutii şi informare reciprocă cu privire la evenimente recente;-

servirea musafirilor;-

despărtirea musafirilor de gazde. Reuşita jocului depinde în mare măsură de alegerea a câte unui copil din ambele grupe (musafiri şi gazde) care să conducă şi să poarte dialogul, nefiind posibilă comunicarea între toti copiii. Eventual se vor repartiza roluri de adulti şi de copii pentru a justifica diferentierea atributiilor în cadrul celor două categorii, musafiri şi gazde. În încheierea jocului se poate cânta de către toti copiii un cântec vesel, se poate recita în cor o urare.

Jocul „De ziua mamei (tatei, bunicii)

Scopul:
precizarea regulilor de comportare în florărie şi a regulilor de oferire a unui buchet deflori.
Obiective de referintă:
să ofere flori celor dragi, să-şi exprime liber sentimentele în legătură cu ziua mamei (a tatei, a bunicii, a bunicului).
Resurse didactice:
flori naturale sau artificiale (lucrate de către copii), bani (de carton)
Desfăşurarea jocului
Se va improviza într-un colt al clasei o florărie. Înainte de începerea jocului se vor stabilicare dintre copii să interpreteze rolul de vânzător, mamă (tată, bunică, bunic) şi care pe acelade copil. Vor fi propuşi din rândul copiilor cei care să meargă la florărie. După ce au cumpărat florile, copiii se vor îndrepta spre locul care reprezintă casa fiecăruia. În fiecare casă (delimitată prin trasarea cu cretă sau cu alte semne, de exemplu cu cuburi, cu bucăti de sfoară, şiret sau stinghii subtiri), va fi plasată dinainte persoana căreia i se va oferi flori. În ambele etape ale jocului – cumpărarea florilor, oferirea lor – propunătorul va urmări cum se încheagă dialogul. În indicatiile care le va da copiilor cu rol de vânzător şi cu rol de mamă (tată etc.) va insista ca aceştia să urmărească cu atentie felul în care copiii solicită sau oferă florile. Se va preciza ca în cazul în care copilul-cumpărător nu ştie să se adreseze să nu i se elibereze marfa şi să fie pus în situatia să însotească alti copii, apoi să revină la florărie. Este de dorit ca jocul să se repete pentru a pune pe toti copiii în situatia de părinte şi de copil.
Observatie
La clasele mari, jocul poate fi complicat introducându-se pe lângă florărie, un magazin de cadouri diverse (artizanat, bibelouri sau alte obiecte potrivite – fulare, mănuşi, baticuri, apă decolonie, cărti etc.). În acest caz, fiecare copil va fi pus în situatia de a alege singur ce doreşte să cumpere manifestându-şi initiativa şi independenta în această directie.

Jocul „De-a călătoria cu…(tramvaiul, autobuzul, trenul)

Scopul:
fixarea cunoştintelor privind unele acŃiuni şi deprinderi în legătură cu folosirea diferitelor mijloace de locomotie de către călători. Deprinderea copiilor să cedeze locul adultilor.
Obiective de referintă:
să execute corect în calitate de călător toate actiunile implicate de călătoria cu mijloacele de locomotie în comun (să-şi cumpere bilet de călătorie, să urce pe o anumită uşă şi să coboare pe alta, să-şi perforeze biletul de călătorie, să se poarte politicos şi disciplinat).
Resurse didactice:
bani (de carton), bilete, compostor, geamantane.
Desfăşurarea jocului
Cadrul didactic împreună cu copiii vor aşeza scaunele imitând tramvaiul, autobuzul sau trenul (în compartimente şi vagon). Se vor fixa cele câteva roluri: casier, controlor, vatman (şofer, mecanic). Propunătorul va interpreta rolul de ghid pentru a da explicatii cu privire la locurile pe unde trece în traseul fixat. În desfăşurarea fiecărui gen de călătorie se va urmări plasarea corectă a momentului şi alocului de unde se cumpără biletele:-

la tramvai şi autobuzele din oraş, de la oricare ghişeu de bilete din statii;-

la autobuz, în cazul unei călătorii ce depăşeşte limitele localitătii, de la şofer, taxator sau de la casierul din autogară;-

la tren, la ghişeul de bilete din gară.În cursul călătoriilor vor fi introduse unele activităti specifice:-

în tren: aşezarea geamantanului, lectura revistelor, cărtilor, luarea gustării, prezentarea biletelor la control;-

în autobuz: lectura ziarului, a revistei.

Regulile de comportare vor fi reamintite fiecare la momentul potrivit. Se va insista în cazul călătoriei cu trenul ca să nu coboare nici un copil în statiile intermediare, pentru a evita pierderea lui. De asemenea, se va putea diversifica actiunea jocului introducând roluri diverse: mamă, tată, bunici. Se pot, de asemenea, în unele variante propune roluri de persoane care însotesc rudele la tren şi în acest caz se pune accentul pe felul în care se face despărtirea între cei care pleacă şi cei care rămân, stimulând copiii să-şi interpreteze veridic rolul. Orice variantă s-ar alege de către propunător accentul trebuie pus pe relatiile care se stabilesc între cei care călătoresc şi cei care fac parte din personalul de deservire a mijloacelor delocomotie.

Jocul „De-a magazinul universal”

Scopul:
actualizarea reprezentărilor şi consolidarea actiunilor în legătură cu procesul de vânzare-cumpărare, formarea capacitătii de a folosi corect diferite formule de politeŃe în relatiilecu personalul magazinului.
Obiective de referintă:
să respecte succesiunea operaŃiilor într-un proces de cumpărare: să seinformeze asupra mărfii necesare, să consulte vânzătorul, să cerceteze marfa, să solicite bon,să achite costul mărfii, să preia marfa de la locul de ambalare.
Resurse materiale:
bani (de carton), în raioanele de pânzeturi tot ceea ce este necesar pentru păpuşă, - stofe, mătăsuri, rochite şi alte confectii; încăltăminte; în raionul de vase: veselă; înraionul de librărie: cărti, papetărie, jucării etc.
Desfăşurarea jocului
Jocul va fi precedat de o vizită la un magazin universal sau de prezentarea unor diapozitive cu aspecte dintr-un astfel de magazin. La începutul jocului se vor reaminti actiunile principale desfăşurate în magazin. Copiii vor fi solicitati să precizeze în mod independent regulile de comportare, după ce au asistat la o mică demonstratie efectuată de câtiva dintre ei. Vor trebui să răspundă la întrebarea: „Cum ai proceda dacă ai avea de făcut cumpărături la magazin, la fel sau altfel?” Cadrul didactic va alege vânzătorii în functie de numărul raioanelor amenajate. Alegerea seva face de preferintă la sugestia copiilor. Se va amenaja un loc de plimbare – o stradă sau un parc pentru ca o parte din copii să intre în magazin şi o parte să circule, să se plimbe până când magazinul se descongestionează. În acest scop se pot constitui 2-3 grupuri de cumpărători, eventual 2-3 familii care merg să cumpere păpuşilor cele necesare (aceasta datorită faptului cădimensiunile materialelor şi obiectelor pot să satisfacă numai nevoile păpuşilor). În complicarea jocului se poate alege un responsabil de magazin. Initial rolul va fi interpretat de propunător şi va avea ca sarcini controlul felului în care se face cumpărarea, al relatiilor dintre vânzători şi cumpărători, ordinea din rafturi, respectarea ordinii de către cumpărători, aprovizionarea raioanelor cu mărfuri etc.


Jocul „De-a spectacolul (teatru, cinematograf etc.)

Scopul:
însuşirea şi aplicarea de către copii a cerintelor cu privire la modul de comportare într-o sală de spectacol; obişnuirea copiilor să se asculte unii pe altii, să se supună indicatiilor conducătorului.
Obiective de referinte:
să-şi adapteze comportarea în raport cu conditiile unui spectacol: să intre în sala de spectacol numai după ce au cumpărat bilete şi şi-au depus îmbrăcămintea la garderobă, să-şi ocupe locul indicat pe bilet, să nu vorbească

după ce a început spectacolul, să aplaude numai atunci când este cazul.
Resurse materiale:
bani (din carton), bilete cu diverse imagini, imagini asemănătoare aşezate pe speteaza scaunelor, sau bilete cu cifre, buchete de flori, eventual bufet cu dulciuri.
Desfăşurarea jocului
Jocul va fi început prin împărtirea rolurilor, respectiv o echipă de actori cu un prezentator care implicit dirijează spectacolul. Cadrul didactic va conduce grupa spectatorilor şi va respecta în această privintă câteva actiuni:-

cumpărarea biletelor;-

controlul biletelor;-

intrarea la garderobă şi depunerea îmbrăcămintei;-

căutarea locurilor corespunzătoare semnului (cifrei) de pe bilet şi aşezarea;-

aşteptarea semnalului de începere a spectacolului;-

urmărirea spectacolului;-

plecarea acasă după preluarea îmbrăcămintei. Propunătorul va îndruma pe copii pentru a aprecia spectacolul prin aplauze, pentru a multumi actorilor oferindu-le flori. Jocul se poate complica introducând pauze în cursul spectacolului, cu vizitarea bufetului şi cumpărarea unor produse (biscuiti, rahat, bomboane, felii de fructe, sucuri). De asemenea se pot cumpăra programe la începutul spectacolului şi consulta în timpul pauzelor. Se vor provoca discutii între copii după terminarea spectacolului

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Vin 6 Apr 2012 - 5:06


JOCURI PENRTU ACTIVITĂTILE DE LUDOTERAPIE

Jocul „Cine l-a strigat pe Martinel?”


Scopul:
dezvoltarea capacitătii de recunoaştere a vocii colegilor.
Obiective operationale:
să ghicească cine l-a strigat.
Resurse didactice:
un ursulet, o basma sau un fular.
Desfăşurarea jocului
Copiii sunt aşezati în formatie de semicerc, iar în fata lor se află un copil, legat la ochi, cu un ursulet în brate. La începerea jocului, cadrul didactic face semn unui copil din semicerc care strigă: „Martinel!”. Cel din mijloc îşi descoperă ochii, se îndreaptă spre cel care-l bănuieşte că l-a strigat şi-i pune ursuletul în brate. Dacă a ghicit, schimbă rolurile între ei, dacă nu, trece din nou în mijloc, se leagă la ochi şi aşteaptă o nouă chemare a lui „Martinel”. Dacă acesta nu reuşeşte să ghicească, după 3 încercări, este înlocuit cu alt copil şi jocul continuă.

Jocul „Unde a sunat clopotelul?”

Scopul:
dezvoltarea capacitătii de a se orienta în spatiu după auz.
Obiective operationale:
să ghicească locul unde a sunat clopotelul.
Resurse didactice:
un clopotel.
Desfăşurarea jocului
Copiii sunt dispuşi în formatie de cerc, cu mâinile la spate. Un copil stă în mijlocul cercului, cu fata acoperită cu mâinile. Cadrul didactic are în mână un clopotel. Odată cu începerea jocului, el se deplasează pe la spatele copiilor şi pune clopotelul în mâinile unuia, continuând să se deplaseze. La un moment dat strigă: „Gata!”. Copilul care a primit clopotelul sună din el scurt, apoi îl duce la spate şi stă liniştit. Cel din mijloc îşi descoperă fata, se uită atent la copii ca să surprindă vreo mişcare, apoi se îndreaptă spre cel pe care îl bănuieşte că are clopotelul, îl loveşte pe umăr şi-l cere. Acesta îşi duce mâinile în fată şi, dacă are clopotelul, schimbă rolurile; dacă nu a ghicit, atunci se duce din nou la centru, îşi acoperă fata şi jocul continuă în acelaşi fel. După câteva reluări, dacă nu reuşeşte să ghicească, este înlocuit cu altul.

Jocul „Rece, cald, frige…”

Scopul:
dezvoltarea perseverentei.
Obiective operationale:
să caute jucăria ascunsă, să respecte indicatiile primite.
Resurse didactice:
o jucărie, o basma.
Desfăşurarea jocului
Un copil este legat la ochi cu o basma. Copiii stau la locurile lor în timp ce unul dintre ei ascunde o jucărie. La comanda cadrului didactic, copilul legat la ochi, îşi desface basmaua şi porneşte în căutarea jucăriei ascunse. Când se apropie de jucărie, propunătorul împreună cu clasa spun:„cald”, când e foarte aproape strigă: „frige”, iar dacă se depărtează îl previn prin cuvântul:„rece”. Jocul se desfăşoară prin îndrumarea copilului cu ajutorul acestor trei cuvinte, până găseşte jucăria. Jocul se reia prin schimbarea copilului care caută jucăria ascunsă.

Jocul „Voinicii”

Scopul:
dezvoltarea fortei fizice.
Obiective operationale:
să-şi tragă partenerul de concurs peste linia de control.
Resurse didactice:
cretă,o riglă sau un betişor mai gros.
Desfăşurarea jocului
Copiii sunt aşezati fată în fată , în perechi, cu piciorul drept pe linia de control. Pe sol se aşează în dreptul fiecărei perechi o riglă sau un betişor mai gros. La semnalul dat de cadrul didactic, fiecare copil apucă rigla cu ambele mâini şi încearcă să-şi tragă partenerul peste linia de control. Cei care reuşesc sunt voinicii. La organizarea jocului se va avea în vedere ca perechile să fie, pe cât posibil, cam de aceeaşi statură şi cu aceeaşi greutate.

Jocul „Lupul şi oile”
Scopul:
consolidarea deprinderilor de alergare.
Obiective de referintă:
să alerge cât mai repede.
Resurse didactice:
cretă.
Desfăşurarea jocului
În curtea şcolii, cadrul didactic trasează terenul de joc care este un dreptunghi cu laturile lungi de 5-6 m, iar cele scurte de 2-3 m. În acest dreptunghi, reprezentând pădurea lupului vasta un elev (lupul). De o parte şi de alta a dreptunghiului, la 4-5 paşi de laturile lungi, stau risipiti ceilalti jucători „oile”. La semnal, oile trebuie să traverseze pădurea lupului care, în acest timp, încearcă să prindă câteva oi. Cei prinşi devin lupi şi prind şi ei oile rămase. Jocul continuă până ce rămâne neprins un singur jucător care va reîncepe jocul.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Vin 6 Apr 2012 - 5:34

JOCURI PENTRU STIMULARE COGNITIVĂ

A ) JOCURI PENTRU ACTIVITĂTI MATEMATICE

Jocul „Care este culoarea ta?”

Scopul:
recunoaşterea şi numirea corectă a culorilor.
Obiective operationale :
să identifice şi să denumească culorile: roşu, alb, galben, albastru,verde, portocaliu, violet.
Resurse didactice:
globuri decupate din hârtie glasată în culorile învătate, plicuri cu globuri decupate, un brad.
Desfăşurarea jocului
Cadrul didactic va ridica un glob din hârtie, ca să fie văzut de toti copiii. Este numit un copil să răspundă ce culoare are globul. Se va proceda la fel cu toate globurile de hârtie. Apoi li se cere copiilor să ridice şi ei globurile care au aceeaşi culoare ca al globului ridicat de pro- punător. Se va numi un elev care alege din globurile lui, unul la fel cu al propunătorului, motivând de ce l-a ales, (este la fel). În cea de-a doua modalitate, cadrul didactic va spune doar culoarea (roşie) fără să arate un glob. Copiii care au globuri cu această culoare (roşie) le vor ridica. Copilul numit va spune, motiva, de ce a ridicat globul de culoare roşie: „Eu am ridicat globul roşu pentru că ati spus roşu”. În încheierea jocului, copiii împreună cu conducătorul jocului vor împodobi un brad. În timpul acesta copiii vor spune ce culoare pun în brad, propunătorul va avea grijă ca toate globurile să fie plasate după culoare. Va agăta el mai întâi un glob, copiii care au globuri de aceeaşi culoare, le vor pune în brad. După ce bradul este împodobit, copiii fac o horă în jurul lui, cântând sau spunând versurile:
„Bradul îl împodobim
Cu globuri frumoase,
Unul, doi, prindeti-vă şi voi
Ne sucim, ne învârtim
Şi deloc nu obosim,
Bradul îl împodobim”.

Jocul „Baloane colorate”
Scopul:
consolidarea reprezentărilor cromatice.
Obiective operationale:
să grupeze baloanele şi sforile după criteriul culoare.
Resurse didactice:
baloane (albastre, roşii, verzi, galbene), sfori în aceleaşi culori.
Desfăşurarea jocului
Cadrul didactic aranjează baloanele, într-un colt al clasei, legate laolaltă ca la vânzătorii de baloane făcând următoarea observatie: „Sunt oare toate la fel baloanele?”; „Unele sunt identice şi altele deosebite”. După ce propunătorul distribuie câte un balon fiecărui copil, cere copiilor să pună în acelaşi loc, împreună toate baloanele care sunt de aceeaşi culoare. Copiii sunt ajutati să constate că s-au obtinut patru grupuri de baloane fiecare de una şi aceeaşi culoare. Propunătorul atrage atentia că sforile sunt asortate cu baloanele. Fiecare copil este îndemnat să caute sfoara care corespunde balonului său şi apoi s-o înnoade. După ce au fost astfel constituite cele 4 grupuri de baloane, se indică numele culorii fiecărui grup de baloane. Acest grup este albastru, acela roşu, celălalt este verde, etc., iar sforile acestui grup sunt şi ele albastre, roşii etc. Jocul poate fi complicat şi cu alte sarcini. Propunătorul cere copiilor să aşeze lângă grupul baloanelor albastre, roşii, etc. obiecte, jucării care au culoarea respectivă. Într-o altă oră copiii desenează şi pictează baloane, caută culoarea albastră pentru baloane albastre, culoarea galbenă pentru baloane galbene etc. Baloanele colorate se decupează. Se distribuie apoi fiecărui copil câte o foaie pe care au fost desenate numai sforile colorate. Copiii vor ataşa sforii baloane de culoare corespunzătoare, vor lipi baloanele.

Jocul „Găseşte-mi frătiorii!”
Scopul:
denumirea şi identificarea figurilor geometrice.
Obiective operationale:
să aleagă,să grupeze piesele din trusa „Logi II” după criteriul formă.
Resurse didactice:
trusa „Logi I”, trusa „Logi II”.
Desfăşurarea jocului
La început elevii vor denumi figurile geometrice prezentate de propunător, apoi vor arăta figurile geometrice cerute. Cadrul didactic va lua o figură geometrică din trusa „Logi I”, va cere elevilor să o denumească şi să-i găsească „frătiorii”, să aleagă din trusa lor figurile geometrice care au aceeaşi formă ca a lui. Dacă figura geometrică prezentată va fi un pătrat, atunci elevii vor alege toate pătratele din trusa lor, indiferent de culoare şi mărime. După fiecare grupare piesele vor fi puse înapoi în trusă. Jocul se poate juca şi sub formă de competitie, câştigător este jucătorul care în cel mai scurt timp găseşte toti „frătiorii”. De asemenea jocul se poate complica cerând elevilor să grupeze figurile geometrice utilizând pe lângă criteriul formă şi criteriul culoare.

Jocul „Turnul cuburilor”

Scopul:
dezvoltarea acuitătii senzoriale şi a memoriei, folosirea corespunzătoare a termenilor: „mare”, „mai mare”, „potrivit”, „nepotrivit”, „sus”, „jos”, „dreapta”, „stânga”.
Obiective operationale:
să ordoneze cuburile după mărime respectând şi colorile.
Resurse didactice:
5 cuburi din carton de mărimi diferite – cu suprafetele 9, 16, 25, 36, 49 cmîmbinate prin lipire, suprafetele fiind diferit colorate (roşu, alb, negru, galben, albastru, verde). Ordinea culorilor este aceeaşi la cele 5 cuburi.
Desfăşurarea jocului
La desfăşurarea jocului participă 2-3 copii, fiecare având material individual. Jocul se desfăşoară sub formă de întrecere. Se dau copiilor următoarele sarcini:- Să aşeze cuburile în ordinea crescătoare sau descrescătoare mărimii, respectând şi culorile. De exemplu, sus să fie toate albastre sau în faŃă să fie toate suprafetele galbene.- Se pune în fata copiilor un cub, ei trebuie să ghicească ce culoare este ascunsă (deoarece se văd numai 5 suprafete). La început copilul se poate ajuta de un al doilea cub (pentru comparatie), dar mai târziu, va rezolva sarcina numai pe bază de memorie. Se pot folosi nouă cuburi din carton de aceeaşi mărime, la care, de asemenea, ordinea culorilor este aceeaşi, dar unele suprafete sunt împărtite în diferite figuri geometrice colorate în diferite culori, încât copiii pot combina alcătuind diferite modele decorative (mozaic).

Jocul „Cine ştie să numere mai departe?”

Scopul:
învătarea numeratiei.
Obiective operationale:
să numere oral înainte şi înapoi până la 100, să numere din 10 în 10.
Desfăşurarea jocului
Participă toti elevii clasei sau echipe, iar cei care vor greşi la preluat sau la numărare vor trebui să stea în picioare, până ce, dacă vor fi atenti, vor corecta greşeala altor colegi. Se stabileşte de către propunător până la ce număr se va număra şi cum: „înainte”, „înapoi”, din 2 în 2, din 10 în 10 etc. Primul elev începe numărătoarea până este oprit de cadrul didactic (printr-o bătaie din palme sau „Stop”). Elevul se opreşte, se aşează (dacă n-a greşit), iar următorul continuă ş. a. m.d. Se poate relua numeratia. Se declară echipa câştigătoare aceea care are mai putini copii în picioare.

Jocul „Cine urcă scara mai repede?”

Scopul:
fixarea şi aprofundarea operatilor de adunare şi scădere.
Obiective operationale:
să rezolve corect şi rapid exercitii de adunare şi scădere.
Resurse didactice:
o scară dublă desenată pe tablă, pe fiecare treaptă sunt scrise exercitii de adunare sau scădere cu acelaşi grad de dificultate la acelaşi nivel al scării, un stegulet aşezat în vârful scării, cretă, caiete, creioane.
Desfăşurarea jocului
Acest joc se desfăşoară sub formă de concurs. Clasa este împărtită în două grupe echilibrate din punct de vedere al potentialului intelectual. Din fiecare grupă va pleca, la semnalul de începere, câte un elev să rezolve exercitiile de pe prima treaptă. Imediat ce a terminat de rezolvat exercitiul va pleca următorul coleg de echipă să rezolve exercitiul scris pe treapta a doua. Continuă următorul coleg de echipă să rezolve următorul exercitiu şi tot aşa până se termină toate exercitiile grupei sale. Elevii care nu sunt la tablă rezolvă în caiet exercitiile repartizate grupei sale. În momentul în care o grupă a rezolvat la tablă toate exercitiile, propunătorul spune „Stop”,chiar dacă cealaltă grupă mai are de rezolvat exercitii. Se va verifica corectitudinea exercitiilor rezolvate, împreună cu clasa. Grupa care are cele mai multe exercitii rezolvate corect este declarată câştigătoare şi primeşte steguletul din vârful scării.

B) JOCURI PENTRU ACTIVITĂłILE DE COMUNICARE ŞI DE CITIT - SCRIS

Jocul „Telefonul fără fir”

Scopul:
dezvoltarea auzului fonematic şi a capacitătii de concentrare a atentiei.
Obiective operationale:
să receptioneze corect mesajul şi să-l transmită mai departe.
Desfăşurarea jocului
Copiii sunt aşezati şir, unul lângă altul, stau în picioare sau pe scaune. Cadrul didactic spune primului copil din şir, la ureche, un cuvânt. Acesta, la rândul lui îl transmite următorului copil şi tot aşa mai departe până ce, mesajul ajungând la ultimul copil din şir, acesta îl rosteşte cu voce tare. Tuturor copiilor le place acest joc, pentru că, de obicei, la ultimul copil din şir ajunge un mesaj distorsionat, care îi face pe toti să râdă. Sunt recomandate cuvinte uzuale, simple, cu un număr de silabe nu prea mare, de exemplu: mama, masa, lopată, maşină, păpuşă etc.

Pe măsură ce cresc şi îşi sporesc achizitiile, copiii vor fi capabili să înteleagă şi să transmită cuvinte mai lungi, mesaje formate din două sau trei cuvinte (propozitii scurte cu continut concret).

Jocul „Cum face?”

Scopul:
Formarea deprinderii de a rosti corect sunetele şi de a emite onomatopee.
Obiective operationale:
să recunoască în imagini diferite animale şi să ştie cum fac.
Resurse didactice:
ilustratii cu diferite animale.
Desfăşurarea jocului
Se împart elevilor ilustratii cu diferite animale ca: şoarece, pisică şi câine, (pot fi introduse ilustratii care să reprezinte şi alte animale). Cadrul didactic numeşte elevii care să spună ce reprezintă ilustratia primită şi cum face animalul respectiv. Jocul poate continua cu următoarea poezie în care elevii spun onomatopeele:
„Ursul a pornit uşor
Chemând puii: mor! mor! mor!

Iar cocoşul lui bunicu’
Îi răspunde: cucuriguu!

Pe crenguŃă-n fel şi chip
Vrăbiile zic: cip! cirip!

Capra cată nu ştiu ce
Şi tot strigă: be! be! be!

Din ogradă şi gâsca
Parcă-mi strigă: ga! ga! ga!

Iar băltata vacă – acu’
Strigă pe vitel: mu!mu!

Jocul „Eu spun una tu spui multe”

Scopul:
însuşirea corectă de către copii a formelor de singular şi plural a substantivelor, precum şi a deprinderii de a le include corect în propozitii; dezvoltarea atentiei şi a memoriei vizuale.
Obiective operationale:
să aleagă corect jetonul cu una sau mai multe imagini şi să exprime corect singularul şi pluralul.
Resurse didactice:
cartonaşe cu diferite desene reprezentând un singur lucru sau fiintă şi altele reprezentând mai multe obiecte sau fiinte de acelaşi fel.
Desfăşurarea jocului
Pentru fiecare substantiv propus în joc vor exista două cartonaşe, unul cu un singur element iar altul cu două sau mai multe elemente de acelaşi fel. Unul din cartonaşe va fi pe catedră iar celălalt repartizat elevilor în aşa fel încât să existe atât pe catedră cât şi la copii cartonaşe care contin un singur element şi care redau mai multe elemente. Pe rând câte un copil vine la catedră şi alege un cartonaş. De exemplu, ridicând un cartonaşcu mai multe elemente copilul spune: „Eu am pe cartonaş mai multe flori”. Copilul la care se află cartonaşul cu o singură floare se ridică şi spune: „Eu am cartonaşul cu o floare”. Apoi copilul formulează propozitia despre floare. Elevul care se află la catedră trece la plural propozitia respectivă. În partea a doua a jocului propunătorul (sau un elev) spune un cuvânt la singular (sau plural), iar elevii trebuie să spună acelaşi cuvânt la plural – respectiv la singular. În continuarea jocului se vor alcătui propozitii în legătură cu cuvintele folosite în joc. De exemplu: „În grădină sunt flori multe” sau „Ionel a văzut o pisică”.

Jocul „Cine face?”

Scopul:
îmbogătirea vocabularului.
Obiective operationale:
să-şi însuşească cuvinte care denumesc (ocupatii) profesii.
Resurse didactice:
imagini care reprezintă diferite profesii.
Desfăşurarea jocului
Cadrul didactic va arăta elevilor imagini care reprezintă diferite ocupatii şi va cere elevilor să spună cum este numită persoana care face acel lucru.
Cine mână caii? - Vizitiul
Cine conduce tramvaiul? - Vatmanul
Cine conduce locomotiva? - Mecanicul
Cine conduce automobilul? - Şoferul (şoferita)
Cine conduce avionul? - Pilotul
Cine conduce vaporul? - Căpitanul
Cine conduce tractorul? - Tractoristul (tractorista)
Cine vinde cărtile? - Librarul
Cine împrumută cărŃile? - Bibliotecarul (bibliotecara)
Cine vindecă bolnavii? - Doctorul (doctorita) etc.


Jocul „Basmaua înnodată”

Scopul:
însuşirea sinonimiei ca fenomen de vocabular, activizarea vocabularului, îmbogătirea acestuia.
Obiective operationale:
să spună un cuvânt cu acelaşi înteles, cu sens asemănător cu al cuvântului dat.
Resurse didactice:
o basma înnodată.
Desfăşurarea jocului
Cadrul didactic spune un cuvânt şi aruncă o basma înnodată printre elevi. Cel la care ajunge basmaua trebuie să găsească un cuvânt cu acelaşi înteles. Dacă cuvântul spus de elev este corect atunci aruncă basmaua (cu ghinion) mai departe, dacă nu, elevul este depunctat şi „pedepsit” de către ceilalti copiii (să recite, să execute diferite mişcări, să imite etc.)
Exemple:
elev – şcolar
vesel – bucuros
supărat – trist
zăpadă – nea
Tipă – strigă etc.

Jocul „Dacă nu-i aşa, cum e?”

Scopul:
însuşirea antonimelor, îmbogătirea vocabularului şi activizarea lui.
Obiective operationale:
să spună cuvinte cu formă diferită şi cu sens contrar.
Desfăşurarea jocului
Doi câte doi, pe rând, copiii spun cuvinte, iar celălalt (din pereche) trebuie să găsească cuvântul cu sens opus .Cel care are mai multe răspunsuri corecte continuă jocul cu un alt câştigător. Câştigătorii iarăşi se cuplează doi câte doi, jocul continuând până rămâne unul singur, care este şi învingător.
DACĂ NU –I CUM ESTE?
harnic leneş
curat murdar
mic mare
duşman prieten
vechi nou
sănătos bolnav
rece cald etc.

Jocul „De-a cuvintele”

Scopul:
activizarea şi îmbogătirea vocabularului.
Obiective operationale:
să spună cât mai multe cuvinte care încep cu un anumit sunet.
Desfăşurarea jocului
Cadrul didactic va scrie pe tablă, una din literele învătate până la data respectivă. De exemplu: litera „r”. Se cere elevilor să spună cuvinte care încep cu sunetul r. Cuvintele să fie alcătuite dintr-o silabă, două sau mai multe silabe (r – rar – ramă – ramură – rândunică). Jocul se poare desfăşura şi sub formă de competitie. Câştigă elevii care pot spune cuvinte cu sunetul indicat respectând toate cerintele formulate de propunător.

Jocul „Jocul literelor”

Scopul:
formarea capacitătii de a recunoaşte literale alfabetului.
Obiective operationale:
să formeze cât mai multe litere de tipar din betişoare.
Resurse didactice:
cutia cu betişoare
Desfăşurarea jocului
Fiecare elev are pe bancă cutiuta cu betişoare. La comanda propunătorului „Începeti!”elevii vor forma pe bănci literele alfabetului, pe care le-au învătat (majuscule de tipar). După un timp, la latitudinea propunătorului – acesta va spune: „Stop!”. Elevii înceteaza jocul.
Câştigă cel care a format mai multe litere.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Vin 6 Apr 2012 - 5:47


JOCURI MUZICALE PENTRU TERAPIE OCUPATIONALĂ

Jocul „Vulpea şi gâştele”


Scopul:
îmbogătirea vocabularului şi dezvoltarea auzului muzical.
Obiective operationale:
să cânte şi să execute mişcările cerute de text.
Resurse didactice:
Jocul muzical „Vulpea şi gâştele” Muzică şi versuri: A. Motora Ionescu

Ghi, ga, ga, ghi, ga, ga
Gâş – te – le prin iar – bă stau la sfat,
Vi - ne ho– to - ma– na a– dul- me- când,
Tot ca ea şi - re – te hai şi noi,
Ghi, ga, ga, ghi, ga, ga
Vul– pea-şi fa –ce pla – nuri de fu - rat
Fu - ră câ – te-o gâs – că, rând pe rând.
Să a - du – cem gâş – te- le -na - poi.

Desfăşurarea jocului
Copiii aşezati în cerc merg, unul după altul, cântând în timp ce un copil vulpe
pândeşte dintr-un colt, gata să se repeadă în cârdul gâştelor – strofa I; pe strofa a II-a vulpea fură, pe rând , 2-3 gâşte şi le duce în bârlogul ei (coltul dinainte stabilit). După terminarea strofei a III-a , toti copiii se duc în bârlogul vulpii şi iau înapoi gâştele furate. Jocul se reia de la început, cu altă vulpe şi alte gâşte furate.

Jocul „Cu mingea”

Scopul:
îmbogătirea vocabularului şi dezvoltarea auzului muzical.
Obiective operationale:
să-şi însuşească textul şi melodia cântecului, să arunce şi să prindă mingea în ritmul cântecului.
Resurse didactice:
mingi, Jocul muzical „Cu mingea”
1. Hai – deti la joa – că, ză - pa – da s-a to - pit.
2. Cu mic, cu ma - re, hai ve - seli să zbur - dăm.
3. Na ti - e, dă-mi mi – e, ui - te, ui – te-a - şa

Şi ghi - o - ce - lul Ia - răşi s-a tre - zit.
Cu min–gea noas – tră, Hai să ne ju - căm.
Hei, prin–de-o bi - ne, Vezi de n-o scă - pa!

Desfăşurarea jocului
Copiii stau aşezati fată în fată pe două linii la distantă de un metru. Cei din prima linie au fiecare câte o minge în mână. Toti copiii cântă primele două strofe mergând ritmic pe loc. La strofa a III-a începe jocul cu mingile, care se aruncă la partenerii din fată şi iarăşi vin înapoi, dar pe cât posibil în ritmul cântecului – pe fiecare măsură o aruncare de minge. Jocul se reia de mai multe ori.

Jocul „Cucu”

Scopul:
deconectare psihică.
Obiective operationale:
să-şi însuşească versurile şi melodia cântecului, să executemişcările cerute de textul cântecului.
Resurse didactice:
Jocul muzical „Cucu”, de Gr. Teodosiu
1. Cu - cul s-a as - cuns în crâng, Me r– gem, mer- gem
2. Hai co – pii să-l că - u – tăm Şi din cuib să-l
toti cân – tând Şi cu o – chii-n - chişi vom sta,
a - lun - găm, Ci - ne-l ve - de mai cu - rând,
Final
Pâ - nă cu – cul va cîn – ta. Cu – cu, cu – cu!
Se va fa - ce cuc la rând.

Desfăşurarea jocului
Copiii aşezati în cerc, tinându-se de mâini, merg în pas de marş spre dreapta, pe primele patru măsuri şi spre stânga pe următoarele patru măsuri. Aceleaşi mişcări se repetă pe strofa a II-a a cântecului, în timp ce copilul „cuc” se ascunde undeva în împrejurimi. Pe Final,copilul cuc strigă din ascunzătoare „cucu”, „cucu” iar restul copiilor aleargă în căutarea lui. Copilul care a găsit „cucul”, îl scoate din ascunzătoare şi devine el însuşi cuc; ceilalti copii îşi iau locurile în cerc, iar jocul se reia de la capăt; cucul găsit intră de asemenea în cerc.

Jocul „Ninge, ninge”

Scopul:
îmbogătirea vocabularului, dezvoltarea auzului muzical.
Obiective operationale:
să cânte şi să execute mişcări de braŃe şi picioare în ritmul cerut.
Resurse didactice:
Jocul muzical „Ninge, ninge”, Versuri şi muzică: A. Motora Ionescu

Nin – ge, nin– ge , nin –ge-n - ce - ti - şor,
Ca - de, ca - de, câ - te- un ful – gu - şor
Câm–pul, po– mii şi în – tre – gul sat Hai - nă
al – bă toti au îm – bră – cat Hai co – pii la
Tri, li, li, şi
să – ni – uş Co – lo sus pe der - de – luş Pâr – ti – e!
Tri, li, li, Pâr - ti - e! Stri – gati co – pii! (strigăt)

Desfăşurarea jocului
Copiii aşezati în cerc sau în coloană, stau drepti, cu palmele duse le umăr. Simultan cu cântarea, fac următoarele mişcări de brate şi picioare: pe cuvintele „ninge, ninge”, duc bratele lateral cu revenire (1-2, 1-2); pe cuvintele „ninge-ncetişor” bat ritmic din palme pe toate silabele pronuntate (respectând ritmul duratelor respective); pe cuvintele „cade, cade,” din nou duc bratele lateral cu revenire şi aşa mai departe, până la cuvintele „Hai copii la săniuş” care se cântă concomitent cu mers ritmic pe loc, călcând de fiecare silabă pronuntată, cu respectarea duratelor de optimi şi pătrimi.

Jocul „Toamna”

Scopul:
îmbogătirea cunoştintelor despre anotimpul toamna.
Obiective operationale:
să-şi însuşească versurile şi melodia cântecului, să execute mişcări corespunzătoare textului.
Resurse didactice:
Jocul muzical „Toamna”

1.Gal – be – ne şi ro–şii frun- ze Din co–paci s-au des-fă – cut
Joa–că’n a – er o – bo – si – te La pă–mânt toa–te-au că – zut.
2. Păsărelele s-adună,
Ciufulite sunt de vânt,
Stoluri pleacă spre tări calde,
Aripile fluturând.

3. Noi cu coşul în pădure,
Ciupercute tot cătăm,
Şi cu toamna, pe cărare,
Ne-ntâlnim, ne salutăm.

Desfăşurarea jocului
Copiii se risipesc în diferite părti ale camerei (terenului). Ei se învârtesc, apropiindu-se de centrul camerei şi, la sfârşitul primei strofe, formează un cerc. Apoi se lasă în jos îndoind genunchii, imitând în acest fel căderea frunzelor. Cu mâinile desfăcute lateral, copiii arată cum zboară păsărelele. Copiii fac mişcări de parcă ar tine un coş în mână: se apleacă din când încând de parcă ar strânge ciuperci. Ei se salută unii pe altii, aplecând uşor capul.După aceea se cântă cântecul fără cuvinte, copiii risipindu-se în diferite părti. Jocul reîncepe insistând ca mişcările indicate în textul cântecului să fie executate la timpul cuvenit.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
gabi.b
Admin
avatar

Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 47
Localizare : ORADEA

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Lun 16 Apr 2012 - 8:47

Exercitii simple pentru motricitate fina

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine][Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
gabi.b
Admin
avatar

Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 47
Localizare : ORADEA

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 19 Apr 2012 - 8:59

Am primit pe facebook , pictograme si tot felul:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine][Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Dum 22 Apr 2012 - 8:39

prepozitii

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

asocieri

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

grafomotricitate

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

opuse

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

pictograme logopedie

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

joc "gaseste perechea"

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

fise pentru scris

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

actiuni

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

imagini identice fructe si legume

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

animale

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

mijloace de transport

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


Ultima editare efectuata de catre camel in Mier 25 Apr 2012 - 13:20, editata de 2 ori
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Mar 24 Apr 2012 - 2:23

Pictograme in limba romana se pot descarca direct din Arasaac, doar trebuie sa intrati si sa scrieti cuvantul pe care il doriti, va apar mai multe variante, o alegeti pe cea pe care o doriti si dati pe descarcare imagine si gata, e salvata in calculator:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

sursa:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 26 Apr 2012 - 11:22

idei de jocuri in grup

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 26 Apr 2012 - 11:35

jocuri online

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

cartonase

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

povesti

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

alfabet (dar la fiecare litera apar cuvinte care incep cu acea litera in limba engleza)

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

fise de lucru

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

colorat

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

puzzle

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

animale (fotografii si o scurta poezie la fiecare)

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
nico_30

avatar

Mesaje : 272
Data nasterii : 29/10/1980
Data de inscriere : 21/11/2010
Varsta : 36
Localizare : Galati

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Mar 1 Mai 2012 - 7:54

Aveti mai jos un site foarte complex, cu materiale ABA din cele mai diverse, prearanjate in pagina ( gata pentru printat), inclusiv pentru copiii mari ( fise de lucru pentru toate varstele, secventialitate logica, imagini despre continente, univers etc ) ...Sper sa va fie de folos...http://www.materialeaba.com/materiale.html#a6


Si alte cateva link-uri foarte bune:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Succes...
Nicoleta L
Sus In jos
http://euluptcuautismul-tupotisamajuti.blogspot.com/
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   Joi 3 Mai 2012 - 22:14

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri   

Sus In jos
 
materiale pt terapie: fise/arta/idei de jocuri
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 5 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Clinica virtuala :: Terapii :: Schimb de experienta.-
Mergi direct la: