Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiti | 
 

 Workshop Arad: februarie - mai 2012

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
AITA



Mesaje : 45
Data de inscriere : 14/10/2010
Localizare : BUCURESTI

MesajSubiect: Workshop Arad: februarie - mai 2012   Vin 20 Ian 2012 - 2:31

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA) in parteneriat cu Cabinet Individual de psihologie Gros Cristina organizeaza cursul de formare continua “Tehnici de terapie comportamentala in tulburarile de spectru autist”

Cursul va fi sustinut de Daniela Martinescu, psiholog cu specializare in terapia si recuperarea copiilor cu autism Consultant Analiza Comportamentala Aplicata (ABA) in curs de acreditare BCBA

Descrierea cursului: cursul se adreseaza specialistilor care lucreaza cu copii diagnosticati cu tulburari din spectrul autist. Este un curs cu o bogata componenta practica, in care se vor discuta cazuri particulare si probleme specific legate de terapia copiilor cu autism. Informatiile teoretice vor fi aplicate practice in cazurile cursantilor iar discutiile se vor baza pe aceste cazuri.

Numarul de ore: 52 ore (un weekend pe luna cu 14 ore, timp de 4 luni).

Numar cursanti: maxim 15

Diploma este oferita de catre AITA; nu este recunoscuta de COPSI, si nu are credite.

Pentru a primii diploma, este necesara prezenta la toate cele 4 workshopuri.

Modul 1 in primul weekend din februarie.

Taxa pentru un modul – 250 ron

Informatii si inscrieri: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link], 0744557346 (de luni pana vineri, intre orele 09.00 -18.00). Trimiteti mail cu urmatoarele date: nume, prenume, profesie, date de contact, precum si dovada achitatii taxei (chitanta scanata) in contul urmator:
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
Cont: RO51BUCUE47774732511RO01 deschis la ALPHA BANK sucursala Perla, specificand „curs + numele dvs”
Pentru a efectua plata este necesar sa aveti la dumneavoastra anuntul de curs.



TEMATICA DETALIATA

1. Caracteristici si semne ale copiilor cu tulburari de spectru autist:

· Particularitatile limbajului;

· Dezvoltarea cognitiva;

· Caracteristici comportamentale;

· Imitare / joc / socializare;

2. Descrierea principiilor ANALIZEI COMPORTAMENTALE APLICATE (ABA):

· Ce este analiza comportamentala?

· Cum se formeaza comportamentul uman – principiile invatarii;

· Tehnici utilizate in analiza comportamentala;



3. Analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist:

· Ce este DT (Discrete Trial)?

· Principiile recompensarii;

· Promptarea si diminuarea prompturilor;

· Invatarea discriminarii;

· Modelarea si inlantuirea;

· Tehnici de modelare comportamentala;

· Comunicare functionala si abilitati sociale;

· Schimbarea comportamentelor neadecvate;

· Sistemul de recompense;

· Obiective functionale.

4. ALCATUIREA PLANULUI DE INTERVENTIE;

· Cum alegem programele de terapie?

· Prezentarea programelor terapeutice pe etape de dezvoltare.

· Analizarea programelor terapeutice in functie de abilitati:

· Dezvoltarea limbajului receptiv;

· Dezvoltarea limbajului expresiv;

· Dezvoltarea comunicarii;

· Dezvoltarea socializarii;

· Dezvoltarea abilitatilor cognitive;

· Dezvoltarea independentei si autonomiei personale



5. COLECTAREA DATELOR

· Notarea in programe

· Raportul sumarizat

· Caietul de corespondenta



6. AUTONOMIA PERSONALA DETALIAT

· PROGRAMUL DE TOALETA

· PROGRAMUL DE MASA

· ALTE PROGRAME DE AUTONOMIE PERSONALA





7. Construirea programelor pentru dezvoltarea limbajului expresiv;

8. COMUNICARE FUNCTIONALA;

9. VERBAL BEHAVIOR – Comportament verbal:

· Mand;

· Tacts;

· Intraverbal;

10. ANALIZA FUNCTIONALA a comportamentelor;

· Atragerea atentiei,

· Evitarea sarcinilor, situatiilor,

· Scaparea din anumite situatii,

· Obtinerea unor beneficii,

· Atostimulare,

11. Tehnici de modelare a comportamentului:

· Tehnici de utilizare a recompensei (Differential reinforcement, Positive reinforcement, Negative reinforcement, Differential Reinforcement for Other behaviors, Differential Reinforcement for Alternative behaviors);

· Tehnici de utilizare a pedepsei;

· Extinctie;

· Modelare;

· Inlantuire;

12. GENERALIZAREA

13. Integrarea copiilor cu tulburari de spectru autist in gradinite si scoli normale.

· Cunostinte necesare “umbrei” in vederea integrarii copilului cu tulburare de spectru autist in gradinita/scoala;

· Atributiile educatoarei – ce trebuie sa faca educatoarea atunci cand are in clasa un copil cu tulburare de spectru autist?

· Abilitati/achizitii minime necesare copilului pentru a incepe lucrul la gradinita;

· Obiectivele generale de atins in scoli/gradinite si modalitati de interventie pentru atingerea lor;

· Modalitati de prompt la gradinta/dependenta de prompt/reducerea prompului – cand se retrage „umbra”?

· Comportamentele neadecvate in grupul de copii si modalitati de interventie;

· Colectarea datelor referitor la comportamentele neadecvate si abilitatile care trebuie dezvoltate la gradinita/ scoala;

· Sistemul de recompensare si aplicarea lui la gradinita/ scoala;

· Diferente in stabilirea obiectivelor integrarii copiilor cu Sindrom Asperger/ autism inalt functional si a celor cu autism infantil sau retard asociat;



14. EVALUAREA SITUATIEI DE INVATARE

15. GRESELI FRECVENTE IN ABA

16. STUDII DE CAZ, EXERCITII SI JOC DE ROL PE TOT PARCURSUL CURSULUI
Sus In jos
http://www.autism-aita.ro
 
Workshop Arad: februarie - mai 2012
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Help !...Autism. :: Articole de presa,Anunturi.-
Mergi direct la: