Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiţi | 
 

 TERAPIA TEACCH

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
gabi.b
Admin
avatar

Mesaje : 1246
Data nasterii : 14/10/1969
Data de inscriere : 30/07/2010
Varsta : 48
Localizare : ORADEA

MesajSubiect: TERAPIA TEACCH   Mier 4 Aug 2010 - 5:25

TEACCH - Tratament and Education of autistic and related Communication Handicapped Children
Metoda TEACCH are ca principiu de baza structurarea invatarii, bazat pe patru elemente:
1. Organizarea mediului fizic – spatiul unde se desfasoara activitatile. Acesta este vizibil delimitat pentru fiecare activitate specifica in parte, astfel incat ii ajuta pe copii sa isi aminteasca si sa identifice unde anume se desfasoara o anumita activitate.
2. Structurile vizuale – ale spatiilor in care se desfasoara activitatile il ajuta pe copil sa isi concentreze atentia pe aspectele relevante ale sarcinii. Focalizarea atentiei este mijlocita si de blocarea stimulior perturbatori; un loc anume, dupa un paravan unde se afla o masuta, este ideal pentru activitatile de tip cognitiv.
3. Programele individualizate si structurarea timpului – timpul cand se desfasoara activitatile specifice. Structurarea timpului se face cu ajutorul orarelor vizuale (care pot fi cu obiecte, poze, pictograme sau scrise). Aceste orare pot fi planificate pe durata unui an, a unei luni, saptamani sau zile – si au ca scop pregatirea copilului pentru anumite actiuni desfasurate pe parcursul unor intervale de timp, facand predictibila activitatea urmatoare – cand si ce anume are copilul de facut.
4. Structurarea sarcinilor – informeaza copilul despre ceea ce trebuie sa faca in timpul activitatii ce trebuie desfasurata in mod independent. Materialele pentru activitati sunt plasate in partea stanga, iar o data cu terminarea acestora, copilul le va plasa in partea dreapta; de asemenea, o sarcina poate fi insotita de indicatori vizuali (pictograme, cosulete separate, numerotare sau indicarea prin sageti), care vor ajuta copilul sa inteleaga de unde, cum incepe si cum se termina o activitate.

Rezultatele acestei metode:
- ofera copilului predictibilitate, ceea ce il va face mai cooperant si va creste toleranta la frustrare
- reduce problemele legate de organizare si timp
- stimuleaza comunicarea
- dezvolta interactiunea sociala
- sprijina si creste gradul de independenta copilului


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
http://www.autismbihor.ro
ani

avatar

Mesaje : 702
Data nasterii : 28/02/1981
Data de inscriere : 01/08/2010
Varsta : 36
Localizare : bucuresti

MesajSubiect: Re: TERAPIA TEACCH   Joi 31 Mar 2011 - 0:23

Tratamentul si educatia copiilor cu [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] si handicapuri de comunicare asociate
Terapii cognitiv-comportamentale la copilul, adolescentul si adultul cu tulburari comportamentale neuropsihice
Dezvoltata in anii 1970, de catre Eric Schopler, abordarea TEACCH include focusarea pe persoana cu TSA si dezvoltarea unui program in jurul nevoilor, intereselor si abilitatilor acestei persoane.

Organizator: Cabinet individual de psihologie – Iulia Pantazi
Data: 9-10 aprilie (modul I); 21-22 mai (modul II); 18-19 iunie (modul III) 2011
Durata: 6 zile (48 de ore)/ 3 module (nivelul 1),
Pret: 550 lei/modul
Credite: 15
Contact: Iulia Pantazi
E-mail: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Tel: 0745-480.458
Locatia: Bucuresti

Prioritatea majora a acestei metode o constituie centrarea pe individ, intelegerea autismului, realizarea unor adaptari adecvate ale mediului si realizarea unei strategii de interventie bazata pe
interesele si abilitatile existente.
Metoda TEACCH este destinata in principal copiilor care au esuat in invatamantul de masa.
Principiile care stau la baza acestei metode sunt principiile Analizei Comportamentale Aplicate.

I. Caracteristicile culturii autismului
1. Diferente in gandire
2. Concentrarea pe detalii cu limitarea abilitatii de a prioritiza relevanta detaliilor
3. Distractibilitatea
4. Gandirea concreta
5. Dificultati legate de combinarea si integrarea ideilor
6. Dificultati legate de organizare si secventiere
7. Dificultati legate de generalizare
8. Diferente in invatare
9. Diferente in patternurile neuro-comportamentale:
a) Anxietatea excesiva
b) Diferente senzoriale si perceptive
c) Impulsuri puternice

II. Manifestari in cadrul culturii autismului
1. Atasament fata rutina
2. Crizele de opozitie si agresiunea
3. Abilitati sociale limitate si empatia
4. Abilitati de joaca limitate
5. Dificultati in a initia singuri o activitate
6. Comportament non-compliant

III. Principiile educationale TEACCH
1. Evaluare longitudinala realizata pas cu pas
2. [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] si folosirea punctelor tari si intereselor copilului
3. Asistenta in intelegerea semnificatiei activitatilor si a mediului
4. Non-complianta rezultata din lipsa de intelegere
5. Colaborarea cu parintii

IV. Obiective educationale in TEACCH

V. Limitari ale tehnicilor educationale traditionale

VI. Tehnici educationale in TEACCH

VII. Concluzii

VIII. Predarea structurata bazata pe cultura autismului
1.Stilurile de invatare
2.Fundamentele stiintifice pentru predarea bazata pe structura
3.Obiectivele predarii structurate
4.Elementele predarii structurate
5.Tipuri de structuri
a.Organizarea fizica
b.Orarul zilnic
c.Sistemul de munca
6. Taskuri structurate vizual si extinderea principiilor

IX. Comunicarea
1. Importanta abilitatilor de comunicare
2. Cercetari in literatura de specialitate despre comunicare si patternurile de comunicare in autism
3. Evaluarea comunicarii:
- Vorbirea
- Intelegerea
- Gesturile
- Jocul
- Atentia
- Ascultarea
- Imitarea
- Deprinderi de autoservire
- Abilitati motorii de baza
4. Selectarea obiectivelor de predare
5. Strategii si abilitati de comunicare

X. Abilitati sociale si de petrecere a timpului liber
1. Patternuri ale comportamentelor sociale observate la persoanele cu TSA
2. Patternuri neuropsihologice prezente la persoanele cu TSA
3. Tehnici de interventie:
a. Instructia individuala
b. Interventiile in grup
4. Limitele trainingului pe abilitatile sociale
5. Predarea abilitatilor sociale in abordarea TEACCH
a. Evaluare
b. Strategii de dezvoltare a abilitatilor sociale
c. Strategii de dezvoltare a abilitatilor de timp liber

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
 
TERAPIA TEACCH
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Clinica virtuala :: Terapii-
Mergi direct la: