Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiţi | 
 

 Shadow la gradi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
AITA

avatar

Mesaje : 45
Data de inscriere : 14/10/2010
Localizare : BUCURESTI

MesajSubiect: Shadow la gradi   Joi 22 Sept 2011 - 1:51

Shadow la gradi


Sau… ce trebuie sa faca cel care insoteste copilul cu autism la gradinita si ce trebuie sa faca educatoarea cand are la clasa un copil autist!

Mai devreme sau mai tarziu fiecare copil trebuie sa fie integrat in colectivitate, si cel mi probalil la inceput va trebui sa mearga la gradinita cu insotitor. Mersul la gradinita depinde foarte mult de varsta copilului, daca are pana in 3 ani – se poate astepta sa dobandeasca intai niste abilitati care sa-i permita sa se adapteze mai usor la viata din gradinita si sa raspunda mai adecvat la cererile educatoarei si ale copiilor; daca are peste 5 ani – este deja mare si trebuie integrat imediat! Oricum in ambele cazuri se recomanda ca cel putin inceputul mersului la gradinita sa fie cu insotitor!

Care sunt abilitatile minime pe care copilul trebuie sa le aiba cand merge la gradinita?

1. Sa poata sta pe scaun la cerere o perioada de timp (la inceput mai mica, dar care va creste progresiv);

2. Sa aiba abilitati de imitare (sa imite actiunile celorlalti copii si / sau ale educatoarei);

3. Sa raspunda la instructiuni simple;

4. Sa poata raspunde la intrebarea “Ce vrei?” – verbal sau cu imagini;

5. Sa poata bea cu cana si sa manance cu lingura;

Ce trebuie sa faca umbra / insotitorul? Sa ajute copilul sa indeplineasca sarcinile primite de la educatoare si sa interactioneze cu copiii. De regula insotitorul sta in spatele copilului si il ajuta fizic sau verbal atunci cand este nevoie. In functie de dificultatile copilului intr-un domeniu sau altul la gradinita, umbra are rolul sa imbunatateasca abilitatile slabe si sa-l ajute pe copil sa devina independent, urmarind deci anumite obiective inainte stabilite. Toate lucrurile care se intampla la gradi sunt contorizate intr-un tabel care se completeaza in fiecare zi si in care sunt notate raspunsurile copilului:

- cum a salutat si cum a raspuns la salut;

- daca a cooperat la activitatile propuse de educatoare;

- daca a initiat comunicare cu educatoarea;

- daca a raspuns la comunicarea educatoarei si in ce fel;

- daca a initiat comunicare cu copiiii;

- daca a raspuns la comunicarea copiilor si in ce fel;

- care au fost dificultatile intampinate si la ce activitati (pentru a fi lucrate suplimentar acasa);

- comportamentele de protest / neadecvate / agresive (cauza comportamentului – daca este posibil, consecinta, momentul la care s-a intamplat);

- comportamentul la masa, si la toaleta;

Educatoarea conduce clasa si lectiile, iar umbra ajuta copilul sa raspunda la solicitarile acesteia. Insotitorul nu face lectii si nu intervine in activitatile propuse de educatoare. Chiar daca un copil are insotitor sau nu, copilul inscris la gradinita este, in timpul pe care il petrece in gradinita, in responsabilitatea educatoarei. Umbra intervine doar in activitatile propuse de educatoare pe care copilul nu le poate rezolva singur sau atunci cand copilul manifesta comportamente neadecvate pentru a-l ajuta sa inteleaga regulile si cadrul impuse de gradinita.

Educatoarea trebuie saimpuna copilului cu autism aceleasi reguli ca tuturor celorlalti copii din grupa (sa nu ii dea voie sa se plimbe prin clasa, sa nu ii dea voie sa stea la catedra – decat daca tuturor copiilor li se permite asta, etc).
Copilul va invata repede ce se asteapta de la el, iar umbra va fi acolo sa-l ajute sa stea in rand cu toti ceilalti copii cand educatoarea cere acest lucru.
Educatoarea trebuie sa-i ofere copilului o consecinta la comportamentele nepermise adica sa-i faca observatie copilul cand greseste (cand are comportamente neadecvate) si nu umbra, dar sa-l si incurajeze pentru toate comportamentele pozitive si sa-si construiasca o relatie cu copilul, astfel incat acesta sa inteleaga ca trebuie sa-i raspunda ei si asta nu doar pentru ca umbra este acolo si il impinge de la spate. Umbra poate oferi copilului recompense pentru comportamentele pozitive, sau pentru raspunsul bun la activitatile mai grele sau mai lungi, discret, si sa motiveze suplimentar copilul cu ceva material, la care trebuie sa se adauge si recompensa verbala, sociala a amandorura.

Educatoarea trebuie sa-l trateze pe copil ca pe oricare altul – iar umbra sa-l ajute pe copil sa raspunda la cererile ei! Ea ii va da sarcini DIRECT copilului nu umbrei (pentru ca aceasta sa ii traduca copilului) si practic umbra sa devina cea care ii cere sa faca ceva si nu educatoarea!



[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
http://www.autism-aita.ro
 
Shadow la gradi
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Clinica virtuala :: Terapii :: Schimb de experienta.-
Mergi direct la: