Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiţi | 
 

 programe...experienta personala.

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
claudia.s



Mesaje : 162
Data nasterii : 08/04/1979
Data de inscriere : 06/01/2011
Varsta : 38
Localizare : beius

MesajSubiect: gabriel   Lun 31 Ian 2011 - 12:35

ani spune-mi daca vrei sa-ti scriu mai departe programul ca altfel nu ma mai complic
Sus In jos
ani

avatar

Mesaje : 702
Data nasterii : 28/02/1981
Data de inscriere : 01/08/2010
Varsta : 36
Localizare : bucuresti

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Lun 31 Ian 2011 - 13:36

Claudia desigur ca vreau.Atunci cand ai timp posteaza.Chiar daca nu raspund mereu citesc tot ce se scrie pe forum nu doar la jurnal.Ca si tine nici eu nu am timp mereu sa raspund,ca e imposibil sa nu am unul din copii in spate,sa vrea sa se joace sau sa manance.
De ex cu promtatul:am urmarit o mamica cu fetita autista in toamna,am vazut cum se face si tot timpul ii atrag privirea catre mine cand vorbim.Deja ne cauta cu privirea cand vrea ceva.La nume raspunde imediat orice ar face.
La noi e o problema sa stea la masuta,nu are rabdare,mai tot timpul ne jucam in pat ori pe jos.Si statul pe jos e o mare realizare pt noi!

_________________
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine][Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine][Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
claudia.s



Mesaje : 162
Data nasterii : 08/04/1979
Data de inscriere : 06/01/2011
Varsta : 38
Localizare : beius

MesajSubiect: gabriel    Mar 1 Feb 2011 - 7:22

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine] scuze dar o fost musai sa ies ca aveam o cratita pe aragaz,eu intrasem doar asa pt. o secunda sa citesc ceva.
Sus In jos
ani

avatar

Mesaje : 702
Data nasterii : 28/02/1981
Data de inscriere : 01/08/2010
Varsta : 36
Localizare : bucuresti

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Mar 1 Feb 2011 - 8:05

clau,nu-ti mai cere scuze tot timpul,ca daca nici noi nu intelegem...intram pe chat si forum cand si cat putem.Si noi celelalte facem alte o mie de lucruri prin casa cat timp suntem on-line pe chat. [Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

_________________
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine][Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine][Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
claudia.s



Mesaje : 162
Data nasterii : 08/04/1979
Data de inscriere : 06/01/2011
Varsta : 38
Localizare : beius

MesajSubiect: gabriel   Mier 2 Feb 2011 - 11:50

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine] draga ani iata continuarea programului: da/nu clatina capul semn ca nu _alimente care nu-i plac da din cap semn ca da-alimente preferate.promptam apoi diminuam promptul. denumiri de actiuni(expresiv) cu referire la instructor ce fac acum?-faci cu mana,sari stai in picioare plangi mananci etc. cu referire la sine ce faci acum? cu referire la altii(imagini)ce face el ea? culori(la inceput receptiv,pe urma expresiv)arata rosu/albastru /galben ect. ceculoare are?se ridica obiectul. posesie-arata pantoful lui gabriel arata pantofullui mami.forme geometrice(receptiv-expresiv)arata patrat, cerc etc.ce forma are acesta?foloseste forme din lemn,plastic eu personal am luat hirtie glasata si am facut diferite forme gometrice. atribute mare-mic arata masinuta mare/mica . denumirea actiunii/obiectului(expresiv);bea suc; mananca biscuiti....in imagini(ce face el/ea)cu referire la sine(ce faci acum)cu referire la instructor(ce fac acum) posesive(expresiv)al cui pantof-pantoful lui mamai/al lui gabi. face o alegere vrei...sau.....? o sa iti mai scriu copii mei dorm si merg sa ma uit la ezel un serial pe kanal-d.
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Joi 3 Feb 2011 - 0:34

e de laudat gestul tau claudia....imi vine si sa zambesc, cum ai reusit in 2 mesaje sa cumulezi toata munca mea cu tudor de aproape 3 ani...e un zambet dulce-amar..in sensul ca bine ar fi de ar merge toate asa "ca pe roate"..ca intr-o enumerare toate
la multe programe veti intalni obstacole, copilul parca se blocheaza si nu poate trece de ele, nu le stapaneste pe deplin si atunci la fiecare trebuie despicat firul in patru si gasite noi abordari

in masura timpului cine doreste sa explice pe rand aceste programe, caci ar fi util pentru cei aflati la inceput de drum

eu incep cu programul de opozitii:
se folosesc la inceput obiecte ideintice sau foarte asemanatoare, care sunt diferentiate doar printr-o singura caracteristica
exmpl: o masina mica galbena- o masina mare galbena
un creion negru scurt-un creion negru lung
un pahar gol, un pahar idientic plin
la opozitii intotdeuna pe masa de lucru se afla ambele obiecte, caci un creion e lung raportat la celalalt creion, caci raportat la un altul ar putea fi scurt

la fiecare pereche dupa ce invata caracteristica mare-mic, scurt-lung, gol-plin, se trece la generalizarea obiectelor, adica se folosesc alte perechi de obiecte
alte opozitii: greu-usor, rece-cald, tare-moale, gros-subtire, ordonat-dezordonat, umflat-dezumflat, aproape-departe, tanar-batran, zi-noapte, lent-rapid, aprins-stins etc

la programul de block imitation (imitarea constructiei), noi la antonia am avut cel putin 8-10 abordari si nici acum nu merge bine..caci sunt mai multe obiective de atins: sa stie sa-si aleaga din gramada ei de cuburi pe rand cubul pe care il alege terapeutul din gramada lui (nu sa trebuiasca sa i le pui aliniate in ordinea in care trebuie sa le ia pt a construi), sa construiasca exact cum face terapeutul, intai in paralel cu el, apoi dupa constructia gata facuta etc.
aici pozitia terapeut-copil poate fi unul langa altul sau fata in fata (daca terapeutul sta fata in fata cu copilul, trebuie sa construiasca in oglinda, adica terapeutul ia cubul cu mana stanga astfel incat copilul imitandul sa ia cu mana dreapta..asta o sa intelegeti mai exact daca faceti practic sa vedeti ca terapeutul face deandoaselea constructia, pentru ca elevul sa perceapa ca fiind identici pasii de constructie cu ai lui, la final cele doua constructii trebuie sa fie identice)

la actiuni expresiv..prima data se invata la persoana III singular.."ce face fata?" "fata alearga".."baiatul mananca"..abia apoi se trece la actiuni expresiv vivo..ce faci? mananc..adica sa raspunda la pers I singular..

daca administratorii considera util, eventual topicurile lui claudia legate de programele de terapie si cele ce vin ca replay la ele..sa le treceti la sectiunea de schimb de experienta la terapii...sa nu scriem aici peste jurnalul copilului

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Joi 3 Feb 2011 - 1:25

la inceput se fac imitari...sunt doua feluri de imitari: cu obiecte si fara obiecte (gesturi)
cele cu obiecte copilul le invata mai usor, avand obiectul ca punct de referinta
exempl de imitari cu obiecte:
terapeutul arunca o minge, copilul arunca o minge identica...terapeutul sufla intr-un fluier, copilul sulfa intr-un fluier identic etc
exemple de imitari fara obiecte (gesturi):
terapeutul bate din palme, copilul bate din palme, terapeutul ridica mainile sus, copilul la fel

abia cand are macar 20 de imitari din fiecare categorie se trece la comenzi:
"arunca mingea", "sufla (in fluier)", "bate din palme", "ridica mainile" etc

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
claudia.s



Mesaje : 162
Data nasterii : 08/04/1979
Data de inscriere : 06/01/2011
Varsta : 38
Localizare : beius

MesajSubiect: gabriel   Joi 3 Feb 2011 - 2:08

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine] draga cami, iti dai seama ce ar insemna sa stau sa scriu tot motamo programele.in primul rand ca nu sunt in masura,in al doile rand am vrut doar sa ajut am facut un mic rezumat cu ce ai putea incepe.eu va spun ce am facut eu.dupa cum am mai spus antonio a facut aba cu profesionisti doar in ungaria,unde nu am mers foarte mult,eu am invatat tot ce stiu de la maya care ma primit la ore cand facea cu antonio si imi explica ce si cum,de la cei din timisoara (casa faenza) de pe internet,din carti de specilitate si crede-ma sunt multe lucruri pe care eu le-am improvizat.eu nu am avut posibilitati nu am avut imprimanta ,am pus foaia de a4 pe ecranul calculatorului si copiam cu mana desenele dupa care le si coloram,ca sa nu mai spunem de infoliat mi-am luat folie de protectie(hartie)pe care am taiat-o si am lipito pe margine cu scoci transparent asa aveam o pictograma complecta si infoliata.am stat noptii nedormite sa desenez tot felul de materiale de care aveam nevoie si nu am avut ajutor prea mare.imi tot spuneam ce daca eu nu am bani de terapie copilul meu nu are dreptul la o viata normala.am tras si eu multe si iti mai spun ceva antonio nici la ora actuala nu se intoarce sa se uite la mine cand il strig dar pot sa-i spun (din camera cealalta)du-te sus la etaj si adu-mi prosopul verde si mi- aduce chiar daca s-ar parea ca nici nu ma bagat in seama.dupa parerea mea depide si de cat poate copill.oricum mai avem si noi de invatat stii vorba omu cat traieste invata si tot prost moare
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Joi 3 Feb 2011 - 2:25

claudia, nu era nici pe departe un repros..dimpotriva...ca eu sincer nu stiu daca puteam sa pun cap la cap si sa fac un inventar la programele pe care le facem
si pt ca nici tu si nici alti parinti nu au timpul disponibil sa scrie in detaliu...si tocmai pt a ajuta acei parinti care nu au acces la serviciile unui profesionist...am zis sa scriem fiecare, cand si cum putem, detalii la programele enumerate de tine..ca asa putin de la fiecare se aduna in final mai multe informatii utile

la receptive obiecte (identificare obiecte) se face atat in format 3D (obiecte reale), cat mai apoi si in format 2D (planse/poze)
se incepe cu obiectele uzuale copilului...minge, cub, cana, piaptan, masina etc...cu animale domestice...cu fructe/legume
aici trebuie doar sa le arate, sa le identifice..mai tarziu se lucreaza in expresiv (sa si spuna denumirile respective)

la programul de receptive culori (identificare culori)..se introduc pe rand culorile de baza: rosu, galben, albastru,verde, alb, negru, maro, roz, gri, mov
la inceput obiecte identice, dar de culori diferite (exmpl cuburi, mingi, masini, margele, papiote de ata, carioci etc)

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


Ultima editare efectuata de catre camel in Vin 4 Feb 2011 - 9:34, editata de 1 ori
Sus In jos
claudia.s



Mesaje : 162
Data nasterii : 08/04/1979
Data de inscriere : 06/01/2011
Varsta : 38
Localizare : beius

MesajSubiect: programe...experienta personala.   Joi 3 Feb 2011 - 2:48

nu am luat-o sub nici o forma ca pe un repros si chiar ar fi bine sa-si spuna fiecare parerea cum face su ce face sa ne putem ajuta reciproc.intradevar e asa cum spui tu mai sus si noi asa am facut dar eu nu am stat sa scriu asa detaliat.ma gandeam ca cine nu stie intreaba pe oricine de pe forum asa se aduna mai multe informati .sau poate cu un copil nu tine sa faci cum a facut x si poti incerca cum a facut y.ideea era ca am vrut sa fac un bine si mi-as fi dorit sa fii avut si eu acces la informatii ,atunci mai demult, cand era fiumeu mic.
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Joi 3 Feb 2011 - 6:28

chiar la inceput se incepe cu matching (potriviri)..sa potriveasca obiecte identice unul langa altul...cana la cana..lingura la lingura..vaca la vaca..soseta la soseta..mar la mar etc
intai in 3D (obiecte), apoi in 2D (planse)
apoi 3D la 2D..adica mar peste poza cu mar...vaca plastic peste poza cu vaca etc

abia dupa ce stapaneste f bine programul de potrivire se trece la sortare
initial sortari dupa culoare..in tavite/cosuri..margele galbene/verzi/rosii
initial se poate pune cate o margea in fiecare tavita..intr-o tava margea rosie..in alta tava margea galbena..in alta tava margea verde...astfel incat copilul sa aiba model, in care tava sa sorteze margelele de o anumita culoare
se face apoi cu alte obiecte...cuburi de diferite culori..flori de diferite culori etc

apoi se poate face sortare pe categorii..tot asa in tavite..in una masini, in alta mingi, in alta cuburi
intr-o tava furculite, in alta cutite..in alta linguri

in final trebuie sa ajunga copilul sa sorteze obiectele in 3 gramajoare, fara sa mai foloseasca tavite/cosuri/alte recipiente...si fara sa mai i se dea model (acel obiect pus de model din fiecare categorie)

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


Ultima editare efectuata de catre camel in Vin 4 Feb 2011 - 9:19, editata de 1 ori
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Vin 4 Feb 2011 - 3:52

la incastru (puzzle de lemn, cu piese ce se pun in orificii) /puzzle
se incepe cu incastre caci sunt mai usoare...initial se ia numai o piesa de jos colt dreapta..apoi dupa ce o pune fara ezitare, se iau 2 piese, 3 piese etc...pana ajunge copilul sa ia de pe masa piesele asezate aleator si sa le puna toate la locul lor, direct, fara ezitare (nu prin incercare-eroare)

la puzzle se incepe cu puzzle simple de 2-3 piese, cu taieturi mai drepte..poate la inceput chiar sa taiati voi niste poze in 2-3 bucati, incat sa inteleaga ca reintregeste imaginea.....la puzzle tot ca si la incastru..se ia numai o piesa de jos dreapta, apoi 2, 3 piese etc

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Vin 4 Feb 2011 - 3:56

la turn tacking...scopul este sa-si respecte randul, sa i se mareasca perioada de a sta intr-un exercitiu, este un bun program de inceput pt jocul cu alti copii, ii intareste si atentia

folositi margele de lemn puse pe o tija..randul tau (pune copilul), randul meu (pune terapeutul)
se mai pot folosi :
acele jocuri cu piese mici de pus in coloane (tetris)
piesele de la un incastru
cuburi puse in remorca unui camion etc

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Vin 4 Feb 2011 - 4:06

acest gen de explicatii ce va scriu eu la diferite programe nu-s o noutate...cred ca se regasesc si in manualele vechi pentru invatamantul prescolar de pe vremuri..caci pe partea de cognitiv e ceea ce invata orice copil la gradinita
diferita este tehnica folosita, regulile cum se introduce o notiune noua, ce faci cand nu arata corect, cum il promptezi, cum scapi de blocaje etc

ceea ce nu se poate invata sau mai bine zis nu are eficienta totala si pe termen lung sunt sfaturile legate de comportament...eu personal m-am convins ca pentru obtinerea unui contact vizual bun, pentru cresterea atentiei, pentru comportament adecvat in timpul terapiei, dar mai ales in viata de zi cu zi, pentru eliminarea sterotipiilor si autostimualrilor...cea mai buna solutie este un specialist care are experienta in lucrul direct cu copiii...caci numai cine a exersat practic poate ajuta pe aceasta latura....

iar ordinea in terapie nu este: intai sa invete copilul pe partea cognitiva si apoi ca pricepe mai multe intervenim si pe comportament..dimpotriva..intai se corecteaza comportamentul si abia apoi se intra pe partea de achizitii pe cognitiv
eu personal am facut aceasta greseala si ne-a costat mult..ne-am intors de multe ori din drum aiurea
caci altfel poti lucra cu un copil care e atent, nu are stereotipii si autostimulari, care respecta comenzile de baza (stai jos, ridica-te, stai pe scaun, vino la mine etc)..si perioada in care va asimila notiuni pe plan cognitiv va fi mult mai scurta

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Vin 4 Feb 2011 - 9:31

un program care se face un pic mai tarziu este programul emotii
aici sunt mai multi pasi:
1. potriveste imagini identice:fericit peste fericit, suparat peste suparat, furios peste furios ..la fel pt speriat, plictisit

2. sortari in cosuri/tavi.."aici pui copiii/oamenii suparati, aici cei fericiti" etc


primii doi pasi sunt pentru a familiariza copilul cu diferitele fete care exprima o anumita emotie..se poate intra si direct cu pasul 3

3. sa arate o imagine la comanda: arata (copil) fericit!

4. cum se simte (copilul)? elevul raspunde: fericit/furios etc

5. cum se simte (o terta persoana aflata in camera)? copilul numeste emotia mimata de acea persoana

6. cum ma simt? copilul numeste emotia mimata de terapeut

7. prefa-te ca esti...fericit/suparat/plictisit etc..aici copilul mimeaza emotiile, de preferat cu o oglinda in fata sa se vada ca face mimica potrivita..si in acelasi timp spune cum se simte

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Lun 18 Apr 2011 - 11:55

aici puteti viziona multe videoclipuri de unde va puteti inspira pt activitati de motricitate fina, pt verbalizare etc
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Mar 19 Apr 2011 - 0:29

exercitii pt coordonare bilaterala a mainilor
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

exercitii pt middle crossing..inchipuiti-va o linie imaginara verticala ce trece printre ochi de-a lungul corpului...copilul trebuie sa treaca cu mana drepta peste aceasta linie imaginara si sa faca exercitii in partea stanga si invers, cu mana stanga sa treaca de linia imaginara si sa faca exercitii in partea dreapta
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

exercitii pt pozitie corecta la scris, in mers etc
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel

avatar

Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   Mar 19 Apr 2011 - 0:40

pt generalizare program anotimpuri mi-am confectionat acest gen de covor educativ
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

copilului i se poate cere sa arate/sara pe un anumit anotimp, i se pot da obiecte 3D/2D pt a asocia la anotimp..exemplu fular/caciula la iarna, pantaloni scurti la vara...sanie la iarna, colac innot la vara etc

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: programe...experienta personala.   

Sus In jos
 
programe...experienta personala.
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Clinica virtuala :: Terapii :: Schimb de experienta.-
Mergi direct la: