Copii cu autism

FORUM INFORMATIONAL PENTRU RECUPERAREA COPIILOR CU AUTISM
 
AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Raspunde la subiectDistribuiti | 
 

 acte necesare la infiintarea unei asociatii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Nina



Mesaje : 77
Data nasterii : 01/04/1968
Data de inscriere : 25/08/2010
Varsta : 48
Localizare : Arad (Lipova)

MesajSubiect: acte necesare la infiintarea unei asociatii   Vin 28 Ian 2011 - 10:47

Cu speranta sa nu fie un text prea lung va trimit ce am descarcat eu in urma cu ceva vreme privitor la pasii necesari ptr infiintare asociatie, fundatie (daca sunt asociate mai multe persoane si vor sa se constituie cu un capital foarte mare).


GHID INFIINTARE O.N.G.

Dragi vizitatori, am reactualizat ghidul de infiintare ONG pentru a facilita eforturile dumneavoastra in cazul constituirii unui ONG. Daca sesizati unele greseli sau unele incompatibilitati in acest ghid, va rugam sa ne contactati imediat pentru a aduce modificarile necesare.

Va multumim anticipat pentru sustinere si va uram succes in demersurile facute pentru infiintarea organizatiei dumneavoastra!

Disponibilitatea denumirii.

De fiecare data cand facem un demers trebuie sa incepem de undeva. In acest caz vom incepe cu obtinerea disponibilitatii denumirii viitorului ONG. Aceasta se obtine de la Minsterul Justitiei, serviciul Relatii cu Publicul Compartimentul de Evidenta ONG, aflat pe str. Apolodor, nr.17, sector 5, Bucuresti, tel. 037 204 1999 int.1192, e-mail: [email=%20%3cscript%20language='JavaScript'%20type='text/javascript'%3e%20%3c!--%20var%20prefix%20=%20'ma'%20+%20'il'%20+%20'to';%20var%20path%20=%20'hr'%20+%20'ef'%20+%20'=';%20var%20addy70712%20=%20'relatiipublice'%20+%20'@';%20addy70712%20=%20addy70712%20+%20'just'%20+%20'.'%20+%20'ro';%20document.write(%20'%3ca%20'%20+%20path%20+%20'''%20+%20prefix%20+%20':'%20+%20addy70712%20+%20''%3e'%20);%20document.write(%20addy70712%20);%20document.write(%20'%3c\/a%3e'%20);%20//--%3e\n%20%3c/script%3e%3cscript%20language='JavaScript'%20type='text/javascript'%3e%20%3c!--%20document.write(%20'%3cspan%20style='display:%20none;'%3e'%20);%20//--%3e%20%3c/script%3eAceasta%20adresa%20e-mail%20este%20protejata%20impotriva%20spamului,%20JavaScript%20trebuie%20activat%20pentru%20a%20putea%20vizualiza%20pagina.%20%3cscript%20language='JavaScript'%20type='text/javascript'%3e%20%3c!--%20document.write(%20'%3c/'%20);%20document.write(%20'span%3e'%20);%20//--%3e%20%3c/script%3e]

\n

[/email]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]




Aceasta adresa e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina.




.


Pentru aceasta trebuie sa depuneti o cerere (conf model), si chitanta in original eliberata in urma platii unei taxe in cuantum de aproximativ 5 lei, care se plateste la Trezoreria sectorului sau a orasului in care locuiti, in contul Ministerului Justitiei.

Cererea si chitanta (dovada platii taxei) se depun la Registratura Ministerului Justitiei, str. Apolodor, nr. 17, sector 5 Bucuresti, camera 1, parter, de luni pana viner intre orele 9:00 – 12:00 si 13:00 – 15:30.

Cererea poate fi redactata de solicitant sau poate fi completata direct la Registratura Ministerului Justitiei.

Disponibilitatea denumirii o puteti la serviciul Relatii cu Publicul Compartimentul de Evidenta ONG, camera 6, str. Apolodor, nr.17, sector 5, Bucuresti, tel. 037 204 1999 int.1192, e-mail: [email=%20%3cscript%20language='JavaScript'%20type='text/javascript'%3e%20%3c!--%20var%20prefix%20=%20'ma'%20+%20'il'%20+%20'to';%20var%20path%20=%20'hr'%20+%20'ef'%20+%20'=';%20var%20addy70712%20=%20'relatiipublice'%20+%20'@';%20addy70712%20=%20addy70712%20+%20'just'%20+%20'.'%20+%20'ro';%20document.write(%20'%3ca%20'%20+%20path%20+%20'''%20+%20prefix%20+%20':'%20+%20addy70712%20+%20''%3e'%20);%20document.write(%20addy70712%20);%20document.write(%20'%3c\/a%3e'%20);%20//--%3e\n%20%3c/script%3e%3cscript%20language='JavaScript'%20type='text/javascript'%3e%20%3c!--%20document.write(%20'%3cspan%20style='display:%20none;'%3e'%20);%20//--%3e%20%3c/script%3eAceasta%20adresa%20e-mail%20este%20protejata%20impotriva%20spamului,%20JavaScript%20trebuie%20activat%20pentru%20a%20putea%20vizualiza%20pagina.%20%3cscript%20language='JavaScript'%20type='text/javascript'%3e%20%3c!--%20document.write(%20'%3c/'%20);%20document.write(%20'span%3e'%20);%20//--%3e%20%3c/script%3e]

\n

[/email]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]




Aceasta adresa e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina.




conform programului luni – vineri intre orele 10:00 – 12:00 iar martea si joia intre orele 14:00 – 16:00.


¿ Puteti opta sa depuneti/primiti aceste acte prin posta, mai ales in cazul in care nu locuiti in Bucuresti.

Veti primi raspunsul in 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii (daca il ridicati personal) sau in 10 zile lucratoare (daca alegeti s ail primiti prin posta).

¿ Dovada disponibilitatii denumirii este valabila 3 luni de la data emiterii sale, insa ea poate fi prelungita. In acest sens trebuie sa faceti o cerere de prelungire cel mai tarziu in ziua expirarii valabilitatii dovezii anterioare.

¿ Lista cu asociatiile si fundatiile existente o gasiti pe site-ul Ministerului Justitiei, in Registrul National ONG.

Atentie! Conf Lg. nr. 246/2005 pentru aprobarea OG nr. 26/2005 cu privire la asociatii si fundatii, este interzisa utilizarea in denumirea organizatiei, a denumirilor specifice autoritatilor si institutiilor publice.

Pentru organizatiile non-profit nu se utilizeaza termenul „firma", care este specific comerciantilor.

Numarul de asociati

In cazul asociatiilor, numarul minim de asociati este de 3 in prezent. Reducerea numarului minim de asociati de la 20 la 3 permite dobandirea personalitatii juridice si de catre asocieri mai restranse de persoane, dar care nu indeplinesc conditiile pentru constituirea unei fundatii. Fundatiile sunt infiintate de una sau mai multe persoane.

Toti membrii organizatiilor trebuie sa plateasca o cotizatie anuala care va fi stabilita prin statut.

Organele de conducere si de control.

Organele asociatiei sunt:

- Adunarea generala

- Consiliul Director – cel putin 3 persoane

- Cenzorul / Comisia de cenzori – nr impar de membrii

Pentru asociatiile cu mai mult de 100 de membrii inscrisi pana la data intrunirii ultimei adunari generale, controlul financiar intern se executa de catre o comisie de cenzori.

Organele fundatie sunt:

- Consilul director – cel putin 3 membrii

- Cenzorul / Comisia de cenzori – nr impar de membrii

Atributiile organelor de conducere sunt larg detaliate in Lg. nr. 246/2005 pentru aprobarea OG nr. 26/2005 cu privire la asociatii si fundatii.

Scopul asociatiilor si fundatiilor.

Daca in cazul unei societati comerciale scopul este invariabil obtinerea de profit, in cazul organizatiilor nonprofit obiectivele sunt foarte variate, avand intotdeauna un caracter nelucrativ.

Fundatiile se deosebesc de asociatii din punct de vedere al obiectivelor urmarite. Asociatiile se pot constitui in vederea realizarii unor activitati de interes general sau comunitar, dar si al unor activitati desfasurate in interes personal, nepatrimonial al membrilor lor. Insa fundatiile nu se pot constitui niciodata in interesul, fie el si nepatrimonial al fondatorilor lor.

Scopul unei fundatii trebuie sa fie altruist, determinat, licit, si sa aiba un anumit caracter de permanenta. Poate fi de interes general sau comunitar.

Actul Constitutiv si Statutul.

Pentru a infiinta organizatia trebuie sa ii redactati actul constitutiv si statutul. Aceste acte le puteti redacta dumneavoastra, respectand prevederile Lg. nr. 246/2005, sau puteti contracta un avocat sa o faca. In cazul in care le redactati dumneavoastra, inainte de autentificare sau atestare, va sfatuim sa prezentati aceste acte unui avocat pentru a le verifica.

Cele doua acte pot fi autentificate de catre notar sau atestate de catre un avocat. Recomandam autentificarea/atestarea lor in cate 6 exemplare.

¿ Oricand aveti nevoie de alte exemplare autentificate/atestate, va puteti prezenta cu o copie a lor la acelasi avocat sau notar.

Actul constitutiv: - al asociatiilor

--are natura contractuala (se incheie intre mai multe parti);

- nu poate avea caracter de act unilateral (legea impune un numar minim de membrii );

-are caracter solemn – se incheie in forma autentica.

¿ Asociatia poate dobandi personalitate juridica si daca actul constitutiv nu a fost autentificat la notar, ci doar atestat de avocat, in cazul in care patrimoniul initial nu este alcatuit din bunuri ci doar in bani.

¿ Daca intelegerea dintre parti nu are caracter de act constitutiv si nu urmareste dobandirea personalitatii juridice, ci doar determinarea cadrului unei asocieri intre persoane (drept constitutional la asocieri), un asemenea act va produce efecte chiar daca nu este autentificat la notariat.

- are caracter constitutiv (da nastere unor drepturi civile care nu au existat anterior – este considerat a fi constituit o noua unitate juridica, asociatia, dupa inscrierea in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor);

- incheie inter vivos (intre vii). Isi produce efectele neconditionat de moartea unuia dintre autorii lui;

- are continut prestabilit de lege.

Continutul actului constitutiv:

- datele de identificare a membrilor asociati: nume / denumire, domiciliu / sediul acestora;

- exprimarea vointei de asociere si precizarea scopului propus;

- denumirea asociatiei;

- sediul asociatiei;

- durata de functionare a asociatiei - pe termen determinat, cu indicarea expresa a termenului sau, dupa caz, pe termen nedeterminat;

- patrimoniul initial al asociatiei; activul patrimonial, in valoare de cel putin un salariu minim brut pe economie, la data constituirii asociatiei, este alcatuit din aportul in natura si/sau in bani al asociatilor. In cazul aportului in natura, forma autentica a actului constitutiv si a statutului este obligatoriu;

- componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si control ale asociatiei;

- persoana sau, dupa caz, persoanele imputernicite sa desfasoare procedura de dobandire a personalitatii juridice;

- semnaturile membrilor asociati



-al fundatiilor

- are caracter solemn fiind obligatorie autentificarea sa la notar;

- are caracter unilateral si in cazul fundatiilor colective;

- are caracter constitutive;

- se poate incheia inter vivos sau mortis causa (pentru cauza de moarte), dupa cum producerea efectelor este sau nu conditionata de moartea fondatorului;

- are un continut prestabilit de lege.

Continutul actului constitutiv:

- datele de identificare a fondatorului sau, dupa caz, a fondatorilor: numele sau denumirea si, dupa caz, domiciliul sau sediul acestora;

- scopul fundatiei;

- denumirea fundatiei;

- sediul fundatiei;

- durata de functionare a fundatiei - pe termen determinat, cu indicarea expresa a termenului sau, dupa caz, pe termen nedeterminat;

- patrimoniul initial al fundatiei;

- componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si control ale fundatiei ori regulile pentru desemnarea membrilor acestor organe;

- persoana sau persoanele imputernicite sa desfasoare procedura de dobandire a personalitatii juridice;

- semnaturile fondatorului sau, dupa caz, ale fondatorilor

¿ Atat actul constitutive al asociatiilor cat si cel al fundatiilor va cuprinde alaturi de continutul legal obligatoriu si alte clause, corespunzator intereselor semnatarilor.

¿ Pricipala deosebire dintre actul constitutiv si statutul organizatiei consta in faptul ca in timp ce actul constitutiv reprezinta propriu-zis manifestarea de vointa a persoanelor fizice sau juridice care infiinteaza organizatia (fiind astfel si semnat de catre acestea), statutul determina cadrul viitoarei activitati a organizatiei.

¿ In mod firesc se va redacta mai intai actul constitutiv si abia apoi, daca asociatii sau fondatorii s-au inteles, se va trece la formularea statutului.



Statutul

- al asociatiilor:

- se redacteaza in forma autentica;

- va cuprinde aceleasi elemente ca si actul constitutiv (fara persoanele imputernicite sa desfasoare procedura de dobandire a personalitatii juridice si componenta nominala a celor dintai organe de conducere);

- procizarea scopului si a obiectivelor;

- modul de dobandire si de pierdere a calitatii de asociat;

- drepturile si obligatiile asociatilor;

- categoriile de resurse patrimoniale ale asociatiei;

- atributiile organelor de conducere;

- destinatia bunurilor, in cazul dizolvarii asociatiei.

¿ Categoriile de resurse patrimoniale le gasiti redate in detaliu in legislatie.

¿ In afara acestor elemente obligatorii statutul poate cuprinde si alte prevederi, cum ar fi:

- detalierea conditiilor desfasurarii activitatilor economice (forma de organizare a acestora, conducere si decizie economica);

- posibilitatea constituirii de filiale.

- al fundatiilor:

- va fi redactat in forma autentica;

- cuprinde elementele din actul constitutiv (fara persoanele imputernicite sa desfasoare procedura de dobandire a personalitatii juridice si componenta nominala a celor dintai organe de conducere);

- explicitarea scopului si a obiectivelor;

- categoriile de resurse patrimoniale;

- atributiile organelor de conducere, administrare si control al fundatiei;

- procedura de desemnare si de modificare a componentei organelor de conducere, administrare si control, pe parcursul existentei fundatiei;

- destinatia bunurilor in cazul dizolvarii fundatiei

¿ Categoriile de resurse patrimoniale le gasiti redate in detaliu in legislatie.

¿ In afara acestor elemente obligatorii statutul poate cuprinde si alte prevederi, cum ar fi:

- detalierea conditiilor desfasurarii activitatilor economice (forma de organizare a acestora, conducere si decizie economica);

- posibilitatea constituirii de filiale.

Model act constitutiv.

Model statut.

Sediul social.

Conform legislatiei in vigoare, orice organizatie nonprofit necesita un sediu social. Acesta poate fi chiar locuinta unuia dintre membrii fondatori (prorietatea acestuia). Proprietarul trebuie sa autentifice la notar o declaratie (conf. model) in care isi exprima acordul ca organizatia respectiva poate avea sediul social in acel spatiu. De fapt aceasta declaratie poate fi facuta de orice persoana, chiar si din afara asociatiei, care este de acord ca organizatie sa isi aibe sediul social in locuinta sa.

¿ Punctul de lucru nu trebuie sa fie neaparat sediul social. El poate fi gasit ulterior.

¿ Daca vreti ca sediu social un spatiu inchiriat, va fi nevoie de acordul proprietarului si de copia actului de inchiriere autentificata, pe care o veti depune la dosar.

¿ Daca spatiul se afla sub ipoteca, va fi nevoie de acordul bancii creditoare.

Unele judecatorii va vor cere un Contract de comodat pentru a putea folosi locuinta drept sediu social. Nu este nevoie ca acest act sa fie autentificat. Se mai pot cere: acordul vecinilor care au pereti comuni sau acordul asociatiei de proprietari daca este cazul. Aceste prevederi nu sunt trecute in legislatia ONG-urilor, doar in cea a agentilor economici.

Patrimoniul initial.

Patrimoniul initial minim pentru ONG-uri este egal cu un salariu minim brut pe economie. Acesta poate fi reprezentat in bani sau in natura. In cazul aportului in natura este necesara forma autentica a actului constitutiv si a statutului. In cazul aportului in bani, actul constitutiv si statutul pot fi atestate de catre avocat. In cazul in care alegeti ca patrimonial initial sa fie reprezentat in natura, nu veti avea nevoie de dovada unui cont bancar pentru dosar, ci de actul de detinere al bunului respectiv (facture, contract de vanzare/cumparare, etc.). Bunul sau bunurile ce vor servi ca patrimoniu initial trebuie sa apartina cel putin unuia dintre membrii fondatori.

In cazul in care patrimoniu initial va fi reprezentat de o suma de bani, aceasta trebuie depusa la o unitate bancara sub forma de patrimoniu initial. Pentru aceasta veti completa un formular, veti depune o copie a actului constitutiv autentificat si veti plati o taxa (in jur de 10 lei). Ca dovada veti primi un extras de cont ce trebuie depus la dosar. Trebuie sa stiti ca acesti bani vor ramane blocati pana la obtinerea hotararii judecatoresti de infiintare, cand vor fi transferati intr-un cont pe numele organizatiei.

Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa include bunuri in natura sau in numerar a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundatiei.

In cazul fundatiilor al caror scop exclusiv “este efectuarea operatiunilor de colectare de fonduri care sa fie puse la dispozitia altor asociatii si fundatii, in vederea realizarii de programe de catre acestea din urma”, activul patrimonial poate avea o valoare totala de cel putin 20 de ori salariul minim brut pe economie.

Atentie! Cuantumul patrimoniului initial trebuie sa fie mentionat in statut. Daca este in natura trebuie specificat de asemenea ce reprezinta.

¿ Unele unitati bancare nu accepta depunerea patrimoniului initial pentru ONG-uri.

Cazierul fiscal.

Pentru a infiinta un ONG, fondatorii trebuie sa obtina cazierul fiscal personal, care este eliberat de Administratia Finantelor Publice de care apartine domiciliul solicitantului. Acesta trebuie sa depuna o cerere (conf. model), impreuna cu o copie dupa actul de identitate + taxa de eliberare a cazierului fiscal (20 lei regim normal, 100 lei regim de urgenta). Cazierul fiscal este valabil 30 de zile de la data eliberarii sale.

Depunerea dosarului.

Dosarul dumneavoastra trebuie sa contina:

- cererea de inscriere in vederea obtinerii personalitatii juridice, conform Anexei 8 la Ordinul Ministerului Justitiei nr. 945/2000 ;

- dovada disponibilitatii denumirii;

- actul constitutiv si statutul autentificate in original + cate 3 copii de fiecare;

- cazierul fiscal al asociatilor;

- dovada sediului social;

- dovada patrimoniului initial;

- un timbru judiciar in valoare de 1 leu;

- chitanta doveditoare ca ati achitat taxa de timbru judiciar.

¿ Inainte ca dosarul sa fie depus la registratura va sfatuim s ail rugati pe judecatorul de serviciu sa va verifice actele.

¿ Odata cu depunerea dosarului veti primi un numar de inregistrare.

¿ Judecarea dosarului se poate face si in absenta insa este importanta prezenta presedintelui in cazul in care judecatorul are nelamuri sau dosarul trebuie completat cu alte acte.

Dupa judecarea dosarului veti primi prin posta o copie a incheierii judecatoresti de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor.

Inscrierea in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor.

Dupa ce faceti cateva copii dupa incheierea civila, trebuie sa mergeti la Judecatorie pentru legalizare. Trebuie sa platiti pentru fiecare copie o taxa de timbre judiciar care se achita la unitatile CEC iar pentru fiecare trebuie cumparat cate un timbru judiciar de la posta. Mai trebuie completata si o cerere tip pe care o veti lua de la Judecatorie.

Puneti toate aceste acte intr-un dosar pe care il duceti la biroul special de personae juridice din cadrul judecatoriei. Acolo veti cere si Certificatul de Inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor (aflat la grefa Judecatoriei). Inscrierea in acest registru se face din oficiu de catre instant, odata ce sentinta ramane irevocabila. Pentru certificate trebuie platita o alta taxa si un timbre.

Certificatul de Inregistrare Fiscala.

Urmatorul pas este obtinerea certificatului de inregistrare fiscal, numit si Cod Fiscal. Pentru acesta trebuie depus un alt dosar la Administratia Finantelor Publice de care apartine sediul, care sa cuprinda:

- doua formulare completate (vi se vor da acolo);

- copie act constitutive;

- copie statut;

- copie hotarare judecatoreasca;

- copie certificate de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor;

- un timbu fiscal

Codul Fiscal va fi eliberat in aproximativ 10 zile de la data depunerii actelor. Cu ajutorul acestui certificat veti putea face un cont pe numele organizatiei in care sa transferati patrimonial initia (daca este cazul). Nu inainte insa de a comanda stampila organizatiei (puteti comanda si on-line). Actele pe care le emiteti in numele organizatiei trebuie semnate si stampilate pentru a avea valoare. Va sfatuim sa comandati stampila pentru birou, una de buzunar si una pentru contabil. Pentru aceasta va trebuie o copie dupa Codul Fiscal iar unele firme va mai cer copie dupa actul de infiintare (hotarare judecatoreasca sau Certificatul de inscriere) si copie act de identitate.

Dupa ce primiti stampilele va puteti comanda chitantier si facturier (va sunt necesare in cazul in care desfasurati activitati economice, dar si atunci cand primiti donatii sau sponsorizari). Acestea pot fi comandate ori de la birouri de tipizate (papetarii), ori le puteti redacta dumneavoastra pe computer, cu conditia sa respecte intocmai campurile unei facturi sau chitante. Exista pe internet programe speciale de eliberat facturi si chitante (le puteti downloada chiar si gratuit).

Cand s-a incheiat toata aceasta procedura, va puteti cauta organizatia in Registrul National al Asociatiilor si Fundatiilor, pe care il gasiti pe site-ul Ministerului Justitiei sau click aici. Acest registru este actualizat bilunar. Puteti chiar cere, de la Ministerul Justitiei, certificatul de inregistrare nationala pentru care trebuie din nou sa faceti o cerere si sa platiti o noua taxa. Aceste detalii va pot fi oferite de Minsterul Justitiei, serviciul Relatii cu Publicul Compartimentul de Evidenta ONG, aflat pe str. Apolodor, nr.17, sector 5, Bucuresti, tel. 037 204 1999 int.1192, e-mail: [email=%20%3cscript%20language='JavaScript'%20type='text/javascript'%3e%20%3c!--%20var%20prefix%20=%20'ma'%20+%20'il'%20+%20'to';%20var%20path%20=%20'hr'%20+%20'ef'%20+%20'=';%20var%20addy70712%20=%20'relatiipublice'%20+%20'@';%20addy70712%20=%20addy70712%20+%20'just'%20+%20'.'%20+%20'ro';%20document.write(%20'%3ca%20'%20+%20path%20+%20'''%20+%20prefix%20+%20':'%20+%20addy70712%20+%20''%3e'%20);%20document.write(%20addy70712%20);%20document.write(%20'%3c\/a%3e'%20);%20//--%3e\n%20%3c/script%3e%3cscript%20language='JavaScript'%20type='text/javascript'%3e%20%3c!--%20document.write(%20'%3cspan%20style='display:%20none;'%3e'%20);%20//--%3e%20%3c/script%3eAceasta%20adresa%20e-mail%20este%20protejata%20impotriva%20spamului,%20JavaScript%20trebuie%20activat%20pentru%20a%20putea%20vizualiza%20pagina.%20%3cscript%20language='JavaScript'%20type='text/javascript'%3e%20%3c!--%20document.write(%20'%3c/'%20);%20document.write(%20'span%3e'%20);%20//--%3e%20%3c/script%3e]

\n

[/email]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]




Aceasta adresa e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina.




.


Statutul si Actul Constitutiv se pot modifica!

Puteti adduce modificari acestoe acte ori de cate ori doriti (daca doriti sa schimbati denumirea, sediul, scopul si obiectivele, etc.). Aceasta procedura nu este necesara atunci cand pleaca membri din organizatie sau cand primiti membri in organizatie.

Fie ca rescrieti aceste acte sau aduceti un act additional, trebuie sa le prezentati mai intai unui notar sau avocat pentru a le verifica. Apoi trebuie sa convocati AGA (in cazul unei asociatii) sau Consiliul Director (in cazul unei fundatii), conform regulamentului intern al organizatiei, pentru a lua la cunostiinta modificarile ce vor fi aduse. Procesul verbal se va intocmi in 5 exemplare, semnate de toti participantii. De asemenea, in procesul verbal trebuie mentionata persoana din conducere care se va ocupa de legalizarea acestor modificari.

Autentificati la notar noile acte dar si procesele verbale, dupa care platiti o taxa de timbru la trezorerie (in contul bugetului de stat) si depuneti chitanta la dosar (pastrati o copie pentru contabilitate) impreuna cu timbrele judiciare.

Deci dosarul depus trebuie sa contina:

- noul statut si/sau noul act constitutiv sau actul additional autentificate si 4 exemplare;

- procesul verbal autentificat;

- chitanta doveditoare a platii taxei de timbru;

- timbrele judiciare (veti fi informat de la judecatorie de valoarea lor);

- copie dupa vechile acte;

- copie hotarare judecatoreasca;

- certificatul de inscriere in original;

- cerere tip completata pe loc.

Judecatorul de serviciu trebuie sa verifice dosarul dupa care il puteti depune la registratura Judecatoriei pentru a primi un numar de inregistrare.

Echipa infoONG va ureaza mult success! [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
camel



Mesaje : 946
Data de inscriere : 31/07/2010

MesajSubiect: Re: acte necesare la infiintarea unei asociatii   Mier 25 Iun 2014 - 10:46

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Etapele infiintarii unei organizatii neguvernamentale (asociatie sau fundatie)
Data: 6-03-2013
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea aceasta imagine]
 
 
Pasul 1: REZERVAREA DENUMIRII

  • Pentru Bucuresti:

Dovada disponibilitatii denumirii alese de voi pentru FUNDATIE se obtine de la Ministerul Justitiei. La Administratia Financiara platiti o taxa in contul Ministerului Justitiei. La registratura Ministerului Justitiei completati o cerere tip la care anexati dovada platii taxei (chitanta).

  • Pentru alte localitati:

Daca nu sunteti din Bucuresti, nu e nevoie sa va deplasati - dovada va va fi trimisa prin posta in termen de 14 zile . Cererea in vederea eliberarii dovezi de disponibilitate denumire se poate trimite prin scrisoare recomandata insotita de originalul chitantei ce atesta plata taxei .
Pasul 2: INTOCMIREA ACTULUI CONSTITUTIV SI A STATUTULUI

  • Pentru infiintare va sunt necesare un Statut (care defineste scopul si obiectivele asociatiei, patrimoniul, sediul, drepturile membrilor etc.) si un Act constitutiv (care consfinteste hotararea fondatorilor de infiintare a Asociatiei/Fundatiei  si desemneaza organele de conducere). Actul constitutiv si statutul se autentifica la notar sau se atesta de avocat, in mai multe exemplare fiecare.

Pasul 3: SEDIUL

  • Proprietarul locuintei incheie un contract de comodat cu asociatia/fundatia in curs de constituire reprezentata prin imputernicit. Acest contract se autentifica la notarul public ori se atesta de catre avocat.
  • Daca aveti la dispozitie un spatiu inchiriat, veti avea nevoie de contractul de inchiriere, in copie xerox.
  • Daca sediul este stabilit intr-un imobil ce cuprinde mai multe proprietati (bloc, vila), se mai cer urmatoarele:
  • Acordul vecinilor cu pereti comuni cu apart-sediu (un simplu tabel cu semnaturi cum ca sunt de acord cu functionarea sediului Asociatiei in apartamentul respectiv).
  • Acordul Asociatiei de Proprietari (Locatari, dupa caz). Acordul se da pe un formular tip, care este pus la dispozitie de Uniunea Nationala a Asociatiilor de Proprietari. Adresati-va administratorului imobilului. Daca ati primit acordul de mai sus, NU are dreptul sa va refuze.

Pasul 4: CONSTITUIREA PATRIMONIULUI

  • Patrimoniul legal necesar infiintarii ONG-ului  se constituie prin depunerea banilor la o unitate CEC la alta únitate bancara. Trebuie sa completati un formular si sa anexati o copie dupa actul constitutiv autentificat sau atestat. Se obtine o chitanta doveditoare. Banii raman blocati la CEC/banca pana la obtinerea sentintei de infiintare, cind veti putea transfera banii intr-un cont bancar.

Pasul 5: DEPUNEREA DOSARULUI LA JUDECATORIE

  • Puneti intr-un dosar actele de mai sus si mergeti cu dosarul la judecatorul de serviciu de la Judecatoria pe raza careia se afla sediul, pentru verificare. Vedeti daca dosarul este complet, sau ce mai trebuie adus.
  • Achitati taxa juridica la Directia de Finante Publice Locale (DFPL) pe raza careia se afla Judecatoria.
  • Depuneti dosarul complet, insotit de timbru judiciar la Judecatorie. Termenul de judecata este in mod normal de 3 zile, maxim 1 saptamana (este procedura de urgenta). Nu lipsiti la termen! In mod normal pronuntarea se poate face si in absenta, dar daca Presedintele completului doreste sa va mai intrebe ceva, e bine sa fiti de fata. Ca sa nu spunem ca e si o dovada de seriozitate din partea voastra...
  • Daca totul e in regula, pronuntarea Sentintei  civile se da in aceeasi sedinta. Daca nu, primiti termen in cateva zile. Dupa pronuntare, trebuie sa treaca 5 zile pana ce Sentinta sa devina definitiva si irevocabila.

Pasul 6: ELIBERAREA COPIEI DE PE SENTINTA CIVILA

  • La 2 saptamani dupa pronuntare, depuneti cerere la Judecatorie pentru eliberarea Sentintei civile (avizului de functionare) si a Certificatului de Inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor (RAF). Model de cerere se obtine de la Grefierul de serviciu.
  • Platiti la CEC taxa pentru eliberarea unui numar de copii autentificate dupa Sentinta civila (SFAT: e bine sa cereti 4-5 copii).
  • Ridicati de la Judecatorie Sentinta si Certificatul, autentificate + copiile autentificate, si Certificatul de inscriere in RAF.

Pasul 7: ATRIBUIREA DE COD FISCAL

  • Pentru a putea desfasura operatiuni financiare aveti nevoie de un Cod Fiscal (atentie: organizatiile non-profit nu primesc si numar de inregistrare in Registrul Comertului, asa cum au societatile comerciale!)
  • La Directia Finantelor Publice Locale de care apartine imobilul in care aveti sediul, depuneti dosar cu: Statut, Act constitutiv, Sentinta civila (aviz de functionare), Certificatul de inscriere in RAF (toate in copie), timbru fiscal,  cereri completate (pe care vi le da inspectorul fiscal). Termen: 14 zile

Pasul 8: OBLIGATORIU: STAMPILA SI IMPRIMATE CU REGIM SPECIAL

  • Stampila este necesara pentru a insoti practic orice semnatura a membrilor consiliului director si chiar pentru deschiderea contului bancar. Apoi ar trebui sa va comandati facturier si chitantier.

Pasul 9: DESCHIDEREA CONTULUI BANCAR

  • Ca sa puteti efectua operatiuni financiare, deschideti cont la orice banca va convine. Contul se deschide pe loc: mergeti la primul ofiter de credit liber, avand la voi Sentinta civila si Codul Fiscal, in copie legalizata (care se va inapoia) si inca o copie xerox (care se retine) precum si dovada de depunere a patrimoniului in original. In cazul in care depunerea s-a facut printr-o únitate CEC transferati prin Ordin de plata la banca, banii depusi . Operatiunea dureaza circa 3 zile. Banii se deblocheaza astfel si se pot utiliza pentru nevoile Asociatiei.

Pasul 10: ALTELE

  • Cereti la Ministerul Justitiei sa vi se comunice numarul de inregistrare in registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial (nu este taxa si nici formular-tip pentru asta). Este diferit de numarul din RAF-ul de la Judecatorie.

Pasul 11: LEGISLATIE UTILA

  • [url=http://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/images/file/Legislatie/ORDONANTE-DE-GUVERN/OG 26_2000 act 2010.pdf]OG nr. 26/2000[/url] cu modificarile si completarile ulterioare
  • Lege nr. 246/2005
  • Recomandam ca toate cheltuielile facute (taxe, stampila, autentificari etc.) sa se faca pe numele Asociatiei/Fundatiei, pentru ca sunt deductibile.
  • Costurile mentionate sunt orientative; ele sunt supuse unor fluctuatii determinate de piata serviciilor notariale sau de modificarea taxelor catre stat.
  • In ziua in care aveti termen la Judecatorie, verificati numarul de ordine pe lista Completului unde ati fost repartizati. Daca sunteti spre coada listei, veti fi nevoiti sa asteptati pana dupa pranz, pana cand toate dosarele dinainte sunt rezolvate.
  • Varsta minima pentru calitatea de membru al unei ONG (membru simplu, fondator sau membru in Consiliul Director) este 16 ani.
  • In desfasurarea activitatii voastre, in conformitate cu legea, doar semnatura membrilor Consiliului Director angajeaza raspunderea persoanei juridice pe care o reprezinta. Aplicarea stampilei o intareste, dar nu ii tine locul! NIMENI nu poate avea drept de semnatura in locul persoanelor abilitate – fie ca e vorba de operatiuni bancare, fie de o simpla adresa remisa prin posta. 

_________________
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
 
acte necesare la infiintarea unei asociatii
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Puteti raspunde la subiectele acestui forum
Copii cu autism  :: Help !...Autism. :: Legi ,Proiecte,Petitii.-
Raspunde la subiectMergi direct la: